نرخ بریانی هنوز آزادسازی نشده است/افزایش ۲۰ درصدی قیمت طی یک ماه

رئیس اتحادیه کباب و بریان استان اصفهان گفت: در حال حاضر قیمت هر پرس بریانی بسته به کیفیت و نوع مواد مصرفی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در واحدهای صنفی کبابی و بریانی شهر اصفهان عرضه می‌شود.

احمدرضا اخوان ارجمند در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به اینکه امسال قیمت گوشت نسبت به سال گذشته افزایش داشته و نرخ بیمه کارگران هم اندکی رشد کرده است، اظهار داشت: هنوز قیمت بریانی را گران نکرده‌ایم، اما در آینده با افزایش مواداولیه از جمله گوشت قرمز به تبع بهای بریان اصفهان هم گران‌تر می‌شود.

وی پیرامون تفاوت قیمت این محصول در واحدهای صنفی کبابی و بریانی شهر اصفهان، افزود: در واحدهای صنفی مختلف بر اساس نوع مواد اولیه به‌کار رفته در بریان و نوع سرویسی که ارایه می‌شود؛ قیمت این محصول تغییر خواهد کرد.

رئیس اتحادیه کباب و بریان استان اصفهان در پاسخ به اینکه در ایام نوروز قیمت هر پرس بریانی ۸ تا ۱۳ هزار تومان عرضه شده و چرا فقط طی یک ماه ۲۰ درصد افزایش نرخ داشته‌اید، بیان داشت: هزینه‌های تهیه بریانی در بازار کساد فعلی بیش از درآمد حاصل از فروش این محصول است و قیمت‌های فعلی از نظر اقتصادی به‌ صرفه نیست.

وی ادامه داد: همچنن امسال قیمت گوشت نسبت به سال گذشته افزایش داشته و نرخ بیمه کارگران هم اندکی رشد کرده است.

اخوان ارجمند با بیان اینکه بریان غذای سنتی و معروف اصفهان است و در هیچ کجای دنیا پخت نمی ‌شود، افزود: قیمت‌ این غذای سنتی تا هنگامی که نرخ مواداولیه افزایش نداشته باشد بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود، اما با رشد بهای گوشت قرمز، قیمت‌ها هم گران‌تر می‌شود و با ارزانی این پروتئین محصولات ما هم ارزان خواهد شد.

وی طی اواخر اسفند سال گذشته در پاسخ خبرنگار این رسانه پیرامون اینکه سال ۹۵؛ قیمت گوشت قرمز با افزایش ۵ تا ۸ هزار تومان روبه‌رو بوده و چگونه بر نرخ بریانی و کبابی اثر نداشته است، می‌گوید: به عنوان مثال هنگامی که یک کیلو گوشت ۵ هزار تومان گران شود، گرانی آن با تقسیمات لازم درصد اندکی بر بهای بریانی و کبابی اثرگذار است.

رئیس اتحادیه کباب و بریان استان اصفهان پیرامون اینکه برخی از واحدهای صنفی کبابی و بریانی شهر اصفهان این غذا را با قیمت ۲۲ هزار تومان هم عرضه کرده‌اند، تاکید کرد: این نرخ فروش به هیچ‌ عنوان صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم؛ قیمت آزاد نشده که هر واحدی با هر قیمتی خواست غذای خود را بفروشد.

وی اضافه کرد: ۱۲ بازرس اتحادیه به طور منظم از واحدهای عرضه‌کننده کباب و بریانی شهر اصفهان بازرسی کرده و موارد مختلف از جمله وضعیت بهداشتی و قیمت‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

اخوان ارجمند در پاسخ به اینکه آزادسازی قیمت‌ها چه تاثیری بر بهای غذای بریانی دارد، گفت: با آزادسازی؛ نرخ‌ها ثابت می‌ماند و هر ساله نیازی به نرخ‌گذاری جدید نیست و اینکه تمام واحدهای صنفی در صدد افزایش بهای محصول خود باشند.

وی اظهار داشت: با آزادسازی قیمت‌ها رقابت واحدهای صنفی هم افزایش می‌یابد و ثبات نرخ‌ها و عدم نوسانات ناگهانی قیمت‌ها بر کیفیت محصولات هم تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس اتحادیه کباب و بریان استان اصفهان ادامه داد: با آزادسازی نرخ‌ها، نظارت و کنترل اتحادیه‌ها بر واحدهای صنفی بیش از گذشته هم خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت هر پرس بریانی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در واحدهای صنفی کبابی و بریانی شهر اصفهان عرضه می‌شود، افزود: افزایش نرخ مواداولیه بر رشد قیمت بریانی در آینده بی‌تاثیر نیست و قیمت‌های جدید توسط اتحادیه کباب و بریان اصفهان به واحدهای صنفی ابلاغ می‌شود.

کد خبر 300337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.