اهداف سیما و منظر شهری اصفهان بر مبنای تعامل با مالکان و طراحان پروژه هاست

رییس اداره طراحی شهری و مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به دستاوردهای سال گذشته، اهداف این اداره برای ادامه کار در سال جاری بر مبنای تسریع، دقت و تعامل با مالکان و طراحان پروژه ها خواهد بود.

 محمد عقیلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سال گذشته ۲۴ کمیته تخصصی نما و منظر شهری با حضور اساتید و حرفه ای های معماری تشکیل شد که در آن بیش از ۲۵۰ پروژه بزرگ و حساس بررسی و تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه سیما و منظر شهری یا به تعبیری زیباتر"پوست شهر" اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ پروژه متوسط از طریق این اداره و مابقی نماسازی های کوچک و متوسط از طریق معاونان شهرسازی مناطق پانزده گانه بررسی و تصویب شده است.

رییس اداره طراحی شهری و مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: ضوابط طرح های تفصیلی، مقررات ملی ، اصول مهندسی و هنر معماری معیارهای اصلی بررسی و تصویب طرح نمای ساختمان هاست.

وی تاکید کرد: با توجه به دستاوردهای سال گذشته، اهداف این اداره برای ادامه کار در سال جاری بر مبنای تسریع، دقت و تعامل با مالکان و طراحان پروژه ها خواهد بود.

عقیلی مهمترین شاخصه های یک طراحی نمای خوب را شامل: شناسنامه معماری اصفهان، شناخت و درک مکان، ترکیب هنر با مهندسی معماری، پیروی از مفاد پروانه ساختمان و یا طرح معماری مورد تأیید، توجه به رنگ شهر و محیط، احترام به آجر نما و حفظ حرمت دیگر مصالح مورد مصرف و همچنین طراحی مدرن با پشتوانه سنت معماری اصفهان دانست.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه هماهنگی برنامه های اداره طراحی شهری و مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان، اهمیت دادن به مناسب سازی ورودی و داخل حجم ساختمان ها به خصوص اماکن عمومی و معابر همجوار، مورد تاکید قرار گرفت.

رییس اداره طراحی شهری و مدیر سیما و منظر شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تبلور هویت در سیما و منظر شهری، تصریح کرد: تبلور هویت معماری در سیما و منظر شهری موضوع پیچیده ای است و بیشتر از اینکه به ضوابط و مقررات مربوط باشد، تکیه بر مبانی نظری معماری و شهرسازی دارد.

کد خبر 300314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.