مهندسان قدرتمندی در بخش بازی‌های رایانه‌ای در ایران فعالیت می‌کنند

مشاور شهردار اصفهان و رییس مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: مهندسان بسیار قوی در بخش بازی‌های رایانه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا نیلفروشان در نشست خبری نمایشگاه باور ۳ (بازی‌های رایانه‌ای و ماشین‌های کنترلی و بازی‌های رباتیک) اظهار کرد: از ۲ سال قبل که مهدی جمالی‌نژاد به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد، تفکرات جدیدی وارد سیستم شهرداری اصفهان شد که اکثر مهمان‌هایی که به این شهر می‌آیند، این تغییرات را احساس می‌کنند.
وی ادامه داد: ما برای بعضی از بازی‌ها، میلیاردها تومان هزینه می‌کنیم که شاید نتیجه آن به اندازه برنده شدن تیم روبات ما در دنیا نباشد. تیم روبات اصفهان یک محصول و یک قدرت فکری را به اجرا در آورده که جا دارد از اعضای این تیم و معلمان و خانواده‌های آنها تشکر کنم.
نیلفروشان در مورد ورود فناوری‌های نوین به اصفهان افزود: شهردار اصفهان یک مرکز را تحت عنوان مرکز فناوری‌های شهری راه‌اندازی کرد و قرار است فقط در امور شهری وارد شود و خدماتی که می‌تواند فن آفرینانه باشد و در رفاه، آرامش و آسایش شهروندان نقش مهمی داشته باشد را ارائه کند.
وی گفت: این مرکز نزدیک به یک سال است که فعالیت خودش را آغاز کرده و باید بدانیم بیشتر مشکلات کلانشهرها با فناوری‌های نوین قابل رفع شدن است و در خیلی از کشورها نیز برای سرعت دادن به این فناوری‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.
مشاور شهردار اصفهان در خصوص طرح باور اظهار کرد: قرار است با اجرایی کردن طرح‌های باور، توانمندی‌هایمان را به مسئولان و مدیران شهری و کشوری نشان بدهیم. استان اصفهان دومین شهر علمی کشور است و شاید بتوان گفت اولین شهر علمی کشور هستیم چراکه بسیاری از دانشجوهایی که در تهران تحصیل می‌کنند، مهاجر هستند.
وی ادامه داد: دومین شهر علمی کشور بودن یعنی اینکه ما قدرت داریم و سومین کشوری هستیم که مهندس فارغ‌التحصیل می‌کنیم که این موضوع ذخیره بزرگی برای ما است. باید برنامه‌ریزی کنیم و با هم‌فکری شهروندان اصفهانی کارهای بزرگی را شکل دهیم.
نیلفروشان در خصوص نمایشگاه‌های باور بیان داشت: اولین نمایشگاه باور در مورد موتورهای برقی و نقش آنها در شهرها بود و بسیاری از بازدیدکنندگان این نمایشگاه به شرکت اولین سازنده موتور تمام برقی ایرانی پیشنهاد دادند و اعلام کردند ما می‌توانیم برخی از لوازم و وسایل شما را در ایران بسازیم تا نیاز به وارد کردن آنها از کشورهای خارجی نباشد.
وی ادامه داد: نمایشگاه باور ۲ در مورد مدیریت بحران شهری بود که اتفاق بسیار بزرگی افتاد و بسیاری از شهردارهایی که به این نمایشگاه آمدند، باور نمی‌کردند که مراکز ما به مدیریت بحران تبدیل شده است.
مشاور شهردار اصفهان در همین خصوص افزود: در نمایشگاه باور ۳، بازی‌های الکترونیکی را خواهیم داشت که باید با همکاری یکدیگر، تولیداتی که در این بخش انجام می‌شود را هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسانیم. ما مهندسان بسیار قوی در کشور داریم که اگر این تیم‌ها با یکدیگر کار کنند، می‌توانند مشکلات گرافیک و صدا را هم در بازی‌های رایانه‌ای برطرف کنند.
۱۵۱۰۷/۱۱۸/۴

کد خبر 300293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.