مشاوره پیش از ازدواج راهی برای کاهش طلاق ها

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی سالانه حدود 100 هزار مشاوره پیش از ازدواج به جوانان می دهد و این کار را یک وظیفه مقدس برای خود می داند چرا که انجام این گونه مشاورها در کاهش پدیده طلاق تاثیر بسیار زیادی دارد.

به گزارش ایمنا، دکتر رضا خدیوی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهانگفت: تعامل با نیروی انتظامی را یک وظیفه برای خود می دانیم و معتقدیم هر دستگاهی که با جامعه در ارتباط است و کار پیشگیری را انجام می دهد می بایست که با همه نهادها و ارگان ها و سازمان ها که از مهمترین آنها نیروی انتظامی است تعامل و همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت و نیروی انتظامی هر دو در پشت صحنه به دنبال امنیت و آرامش و سلامت مردم هستند افزود: پیشگیری از بروز آسیب ها و جرایم ، بیماری های جسمی ، روحی و روانی همه این ها کارهای مقدسی هستند و از ارزش معنوی بالایی دارند.

بیشترین درصد مبتلایان به HIV معتاد هستند

این مقام مسئول به تجربه موفق همکاری مشترک با نیروی انتظامی برای کاهش انتقال بیماری HIV از طریق تزریق مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت:در ابتدای شیوع این بیماری بررسی های صورت گرفته نشان داد بیشترین درصد مبتلایان به HIV معتاد هستند که در این زمینه اقدامات گسترده بهداشتی و کنترلی تقریباً به صفر رسیده است.

وی از طلاق به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی بسیار مهم در جامعه یاد کرد و اظهار داشت:این آسیب را می توان با انجام مشاوره های قبل از ازدواج پیشگیری کرد.

مشاوره پیش از ازدواج راهی برای کاهش طلاق ها

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی سالانه حدود 100 هزار مشاوره پیش از ازدواج به جوانان می دهد و این کار را یک وظیفه مقدس برای خود می داند چرا که انجام این گونه مشاورها در کاهش پدیده طلاق تاثیر بسیار زیادی دارد.

خدیوی، اعتیاد را یکی از مهمترین دلایل جدائی زوجین عنوان کرد و اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد در بین افراد جامعه و عدم گرایش آنان به سمت مواد افیونی نیز از جمله اقدامات خوبی است که توسط نیروی انتظامی پیگیری می شود و افتخار داریم که بتوانیم با این نیرو در این زمینه همکاری داشته باشیم.

استفاده از ابزار تحقیق و پژوهش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را متذکر شد و گفت: مرکز بهداشت استان آمادگی دارد تا بستر همکاری تحقیقاتی نیر انتظامی از دانشگاه علوم پزشکی را فراهم نماید.

کد خبر 300222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.