نداشتن سالن اختصاصی کبدی در شأن اصفهان نیست

رئیس هیأت کبدی استان اصفهان گفت: اصفهان با وجود در اختیار داشتن ملی‌پوشان زیاد و کسب عنوان‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی سالن اختصاصی کبدی ندارد که از بزرگترین مشکلات هیأت است.

سید احمد حجازی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت‌های هیأت کبدی استان اصفهان، اظهار کرد: فرمت جدید تقویم ورزشی هفته گذشته از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان به هیأت‌های ورزشی ارسال شد و به همین دلیل هنوز تقویم ورزشی هیأت کبدی استان را نهایی نکردیم اما با این وجود در حال انجام برنامه‌های‌مان هستیم و تنها آن‌ها را روی کاغذ نیاوردیم.
وی ادامه داد: تا قبل از سال ۹۴ هیأت کبدی شهرستان اصفهان نداشتیم. سال ۹۴ هیأت شهرستان را تشکیل دادیم اما به دلیل مشکلاتی نتوانستیم با رئیس آن ادامه همکاری دهیم. اما در حال حاضر حدود سه چهار ماه است که فردی را در رأس هیأت کبدی شهرستان قرار دادیم و در حال فعالیت است. در حال حاضر هیأت‌های فلاورجان، نجف آباد، اصفهان، دولت‌آباد، شاهین‌شهر، لنجان و فولادشهر از هیأت‌های شهرستانی فعال هستند.
حجازی افزود: جشنواره استعدادیابی پسران و دختران در سطح استانی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
سایه سنگین سایر رشته‌های ورزشی بر سر کبدی
رئیس هیأت کبدی استان اصفهان گفت: کبدی رشته شناخته شده‌ای نیست. امسال سومین دوره انتخابات فدراسیون کبدی برگزار می‌شود و در کل حدود ۱۲ سال است فدراسیون کبدی ایران تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در استان اصفهان رشته‌های شناخته شده‌ای مثل هندبال، والیبال، بسکتبال و فوتبال، سایه بزرگی بر روی رشته‌هایی در این سبک مثل کبدی انداخته‌اند و این رشته‌ها را می‌پوشانند.
حجازی افزود: کبدی رشته اول استان سیستان و بلوچستان است همچنین یکی از رشته‌های قوی استان گلستان کبدی است. با وجود اینکه این رشته در استان اصفهان شناخته شده نیست تبلیغات تلویزیونی هم ندارد و تنها شبکه ورزش گهگاهی مسابقات آسیایی یا جهانی را آن هم سالی یک بار پخش می‌کند. تمام این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا این رشته کمترین متقاضی را داشته باشد.
رئیس هیأت کبدی استان اصفهان گفت: تیم اصفهان را برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ برتر که انتخابی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هم هست، آماده می‌کنیم. سال گذشته نتوانستیم برای نمایندگان بانوان اسپانسر جذب کنیم و بازیکنان اصفهانی برای تیم‌های دیگر مثل گرگان و کرمانشاه بازی کردند. تیم آقایان اصفهان هم با وجود اینکه سال گذشته در لیگ برتر کبدی کشور حضور داشت اما موفق به کسب مقام نشد چون تیم‌های دیگر ملی‌پوشان غیر بومی جذب کرده بودند اما به دلیل نبود اسپانسر ما نتوانستیم بازیکن غیر بومی بگیریم.
وی اضافه کرد: اعتقاد من این است که فارغ از هر نتیجه‌ای بازیکنان بومی اصفهان باید به عنوان نماینده استان شرکت کنند وگرنه ما هم می‌توانستیم با استفاده از بازیکنان استان‌های دیگر قهرمان شویم.
نداشتن سالن اختصاصی کبدی در شأن اصفهان نیست
حجازی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بزرگ کبدی اصفهان نداشتن سالن اختصاصی است. در حال حاضر سالن چند منظوره کوثر ملک شهر و یک سالن در همین ورزشگاه را در مزایده برنده شدیم. تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار دولت است و در حال حاضر اقدام به ساخت پروژه‌های جدید نمی‌کند مگر اینکه بخش خصوصی و خیران در این زمینه ورود پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم نمایندگان بانوان اصفهان در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲ مدال کسب کنند، تأکید کرد: یکی از برنامه‌های هیأت در سال جدید این است که با کمک استانداری بتوانیم سالن اختصاصی برای کبدی احداث کنیم یا مکانی را به این رشته اختصاص دهند. در شأن اصفهان نیست که با وجود ملی‌پوشان این رشته و کسب مدال طلا و نقره بازی‌های آسیایی گوانجو و اینچئون سالن اختصاصی کبدی نداشته باشد.
۱۵۱۱۹/۱۱۸/۵

کد خبر 300187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.