برگزاری تورهای گردشگری و تخت فولادگردی در اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از برپایی تورهای تخت فولادگردی همزمان با هفته نکوداشت اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدعلی معرک نژاد با اشاره به برگزاری هفته نکوداشت اصفهان گفت: در این هفته تورهای گردشگری تخت فولاد جهت بازدید از مکان های تاریخی و هنری تخت فولاد آغاز می شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ویژه در این هفته، تورهای آشنایی با اصفهان است، افزود: یکی از مکان های جذاب و ویژه در اصفهان مجموعه تخت فولاد است که با برنامه ریزی های صورت گرفته بازدید از محور تاریخی بابا رکن الدین با حضور کارشناسان و راهنمایان صورت می گیرد.

معرک نژاد با اشاره به اینکه ویژه برنامه تخت فولادگردی از تاریخ سوم تا نهم اردیبهشت ماه برقرار است، اظهار داشت: یکی از برنامه های ویژه رونمایی از تولیدات فرهنگی مجموعه تخت فولاد در تکیه بابا رکن الدین در تاریخ 7 اردیبهشت ماه است که جدیدترین تولیدات از جمله اپلیکیشن و نقشه گردشگری فارسی، عربی و انگلیسی تخت فولاد معرفی و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اصفهان گنجینه ای باارزش و با قدمت بیش از 2500 سال، و دارای آثار بی نظیر معماری و هنری است، تصریح کرد: از جمله مکان های مهم و تاریخی در بطن شهر اصفهان، مجموعه تخت فولاد است. این مجموعه به عنوان دومین قبرستان معتبر جهان تشیع و سومین قبرستان بزرگ و معتبر در جهان اسلام شناخته می شود و محل دفن عارفان و علمای بزرگی مانند بابارکن الدین بیضاوی، شیخ بهایی، آیت الله حاج آقا رحیم ارباب، علامه میرمحمداسماعیل خاتون آبادی و حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی و هنرمندان نامدار و بزرگی چون جلال الدین تاج، استاد جلال الدین همایی، عبدالمجید طالقانی، زین العابدین اشرف الکتاب و سردارانی چون شهید خرازی ها، شهید کاظمی ها، شهید تورجی زاده ها و... است.

هفته نکوداشت اصفهان از تاریخ 3 لغایت 9 اردیبهشت ماه آغاز شده و بازدید از مجموعه تخت فولاد در کل ایام هفته نکوداشت اصفهان در دو نوبت صبح از ساعت 9 الی 12 و بعدازظهرها از ساعت 16 الی 19 برقرار می باشد.

کد خبر 300179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.