هفته اصفهان، گام بزرگی برای معرفی دستاوردهای فرهنگی این شهر به جهان است

هنرمند فیروزه کوب اصفهانی گفت: عرضه ماکت های بزرگی از انواع صنایع دستی در هفته اصفهان به شناساندن هنر و فرهنگ اصفهان کمک می کند.

آقاجانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: هفته اصفهان تأثیر بزرگی در معرفی هنرهای اصفهان دارد، چراکه در این هفته تمام هنرها و نمادهای اصفهان برای عموم مردم به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: یکی از مهم ترین هنرها در سراسر استان اصفهان، صنایع دستیِ آن است که در این هفته در ابعاد بزرگ به نمایش گذاشته می شود و به نوعی معرفی نامه ای از اصفهان محسوب می شود. ساخت و نمایش این ماکت ها ایده بسیار موفقی بوده است و من به دلیل اینکه در هرسال برنامه های ویژه ای در هفته اصفهان برگزار شده است همیشه منتظر این هفته می ماندم.
این هنرمند فیروزه کوب گفت: هنری مانند فیروزه کوبی در بین عموم زیاد شناخته شده نیست چون به مردم معرفی نشده است، این هنر اگرچه قدمتی حدود هفتاد سال دارد اما حدوداً پنج سال است که در بازار صنایع دستی و در خانه های مردم رواج یافته است اما همین که در هفته ای مانند هفته اصفهان ماکت های بزرگ فیروزه کوبی آماده می شود و در سطح شهر نمایش داده می شود اقدام بسیار مثبتی است و در معرفی و شناخت فیروزه کوبی در میان اقشار مختلف مردم موثر است.
آقاجانی ادامه داد: بسیاری از افراد وقتی که در هفته اصفهان ماکت های هنرهای مختلف ازجمله فیروزه کوبی را می دیدند توجه بیشتری به این هنر نشان میدادند و پیگیر می شدند. گاهی یک معرفی نامه نیز در کنار ماکت وجود داشت که شناسنامه اثر بود و تأثیر مهمی در معرفی آن داشت.
این هنرمند جوان تصریح کرد: البته هنوز محدودیت هایی وجود دارد که یکی از آنها زمان است، اگر هفته های بیشتری به نام اصفهان برگزار می شد قطعاً نتیجه بیشتری داشت، اما همین که یک هفته هم برگزار می شود جای شُکر دارد، البته در همه شهرها هفته های فرهنگی عموماً یک روز و یا یک هفته است. مثلاً روز جهانی صنایع دستی که در همه جهان در یک روز و یک زمان برگزار می شود و یا نمایشگاه صنایع دستی تهران و اصفهان نیز یک هفته هستند.
آقاجانی گفت: شاید برای معرفی هنر و فرهنگ اصفهان لزومی به برگزاری بیش از یک هفته نباشد چراکه تبلیغات هفته اصفهان در سرتاسر اصفهان انجام می شود و اینطور نیست که تنها در مکان بخصوصی انجام شود و به نظر من همان یک هفته هم می تواند پاسخگوی نیاز این شهر باشد.

کد خبر 300176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.