قربانیان سیل به 29نفر رسید/37 نفر همچنان مفقودند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در منطقه آذرشهر 17 نفر اعلام مفقودی شده که تا کنون اجساد 5 نفر از رودخانه خارج شده و در روستای چنار شهرستان عجب‌شیر نیز 20 نفر اعلام مفقودی شده که اجساد 16 نفر از رودخانه خارج شده است.

به گزارش ایمنا، بارندگی‌های چند روز اخیر در برخی مناطق استان آذربایجان شرقی درچهل سال اخیر بی سابقه اعلام شده است.
هلال احمر، آتش نشانی، اداره راه، اورژانس و نیروی انتظامی برای امداد رسانی به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند.
11:46: در استان آذربایجان غربی سیل به علت طغیان آب رودخانه‌ها و مسدود بودن مسیر مواصلاتی مدارس نوبت صبح و عصر اشتریه امروز شنبه تعطیل است.
سه شهرستان ارومیه، نقده، اشتریه در آذربایجان غربی بیشترین خسارت را دیده‌اند.
بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امداد رسانی به مناطق سیل زده چهار استان زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی و جستجو برای مفقودان این سیلاب همچنان ادامه دارد.
 بهنام سعیدی همچین افزود: با توجه به میزان آب گرفتگی که در صبح امروز داشتیم 4 استان و 17 شهرستان تحت تأثیر سیلاب و آب گرفتگی قرار گرفته‌اند.
9 نفر قربانی سیل بی مهابای آذربایجان
وی اظهار کرد: 32 شهر و روستا و تعداد هزار و 100 نفر خدمات امداد رسانی را دریافت کردند، 77 نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، 14 نفر به مناطق امن انتقال داده شده ، 6 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه 9 نفر (5 نفر در عجب شیر، 3 نفر در آذر شهر، 1 نفر در اشنویه) از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست دادند.
سعیدی اذعان کرد: تعدادی از منازل مسکونی که دچار آب گرفتگی شدند توسط تیم‌های امدادی تخلیه آب صورت گرفت و 41 تیم در منطقه مستقر هستند که عملیات امداد و نجات را انجام می‌دهند و هم اکنون در 2 استان آذربایجان شرقی و غربی امداد رسانی ادامه دارد.
بنا براین گزارش، سازمان هوا شناسی کشور امروز برای برخی مناطق غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران همراه با وزش باد پیش بینی کرده است و برخی استان‌های غربی و جنوب غرب امروز پدیده گرد و خاک خواهند داشت.

 12:10: خلیل ساعی مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی گفت: بلافاصله بعد از شدت بارش ستاد بحران در مناطق تشکیل شد و تا این لحظه 20 مفقودی از شهرستان عجب شیر گزارش شده  که 8 جسد پیدا شده است و 12 مفقودی همچنان باقی مانده است.
مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی افزود: در شهرستان آذرشهر 15 مفقودی اعلام شده است که از بین آنها دو جنازه تحویل بیمارستان داده شده و تاکنون هیچ اطلاعی از بقیه مفقودی‌ها در دست نیست.
وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های به دست آمده یک خودرو در عجب شیر و 6 خودرو در آذرشهر در اثر سیل مفقود شده‌اند که بیشتر مفقودی‌ها سرنشین این خودروها بودند.
13:10: اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با وقوع سیلاب اخیر در شهرستان عجب‌شیر گفت:‌ هم اکنون که در زیر پلی در آذرشهر در منطقه هستیم حدود 15 تا 17 نفر از هموطنان ما اعلام مفقودی شده این منطقه تفرجگاهی بوده که تعداد افراد برای گذراندن پایان روز تعطیل به آنجا آمده بودند و علیرغم تذکری که به آنها مبنی بر خارج شدن از مسیل رودخانه داده شده بود، اما توجهی نکردند.
نجار گفت: در این منطقه 7 خودرو دچار سیل‌گرفتگی شده و تا کنون اجساد 5 نفر از رودخانه خارج شده است.
وی با بیان اینکه سیل فروکش کرده اما سیلاب زیادی در حال جاری شدن است،‌گفت: این سیل در روستای چنار شهرستان عجب‌شیر که در حریم رودخانه قرار داشته نیز این روستا را دچار سیل‌گرفتگی کرده و تا کنون 20 نفر اعلام مفقودی شده که اجساد 16 نفر از آنها از رودخانه خارج شده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امدادرسانی از ساعات اولیه آغاز شده، اسکان موقت به سیل‌زدگان و انتقال آنها به مناطق امن، توزیع آذوقه مورد نیاز و اعزام مصدومان مراکز درمانی انجام شده نیروهای مسلح، هلال‌احمر در دو محلی که خسارت‌ها جدی است در حال خدمت‌رسانی هستند.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود آمار مفقودین و فوتی‌ها بیش از این تعداد اعلام شده نباشد، گفت: خانواده‌های این افراد به نیروهای انتظامی مراجعه کرده و اعلام مفقودی شده‌اند در نتیجه پیش‌بینی می‌شود بیش از این آمار گفته شده مفقود و فوتی نداشته باشیم.
نجار همچنین در رابطه با وضعیت سیلاب در استان‌های دیگر نیز گفت: یک نفر در شهرستان بانه بر اثر سیلاب جان خود را از دست داده است و یک نفر در آذربایجان غربی به دلیل سیلاب فوت کرده و 4 نفر در شهرستان سقز بر اثر رانش در پارک کوثر فوت کرده‌اند.
01183/142/5
کد خبر 278356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.