کتاب «افلاکیان خاکی» منتشر شد

سمیرم-کتاب افلاکیان خاکی در شرح حال و وصیت های ۱۲ شهید منطقه پادنا سفلی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، کتاب افلاکیان خاکی شرح حال و وصیت های ۱۲ شهید منطقه پادنا سفلی همراه با 12 صفحه رنگی از تصاویر جبهه و جنگ منتشر شد.
نویسنده کتاب افلاکیان خاکی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم گفت: جمع آوری آثار شهدا پس از حدود 30 سال از زمان جنگ بسیار دشوار و زمان بر بود اما با یاری خداوند و مدد شهدا کتابی به صفحه قلم آمد که می تواند منبع بسیار مناسبی برای آیندگان باشد.
موسوی با اشاره به اهمیت بالای آشنایی با شهدا و حرف های آنان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنم آثار شهدای شهرستان سمیرم به صورت کتابی جامع و در خور شأن این شهدا تهیه شود تا منبعی کافی برای کسب اطلاعات نسل آینده باشد.
در مقدمه این کتاب آمده است:
«نوشتن زندگی نامه شهدا از این جهت که معرفی مردان سلحشور جامعه اسلامی ما است، امری ضروری  و با اهمیت است. خاطرات ایشان و وقایع زندگی پربار آنان باید برای نسل های آینده ثبت شود تا بدانند چه مردانی در دهه های قبل برای دفاع از حریم دین و خاک خویش در مقابل دشمن قامت راست کردند و مردانه ایستادند و جان ارزشمند را فدا نمودند.
در سالیان پس از این نیز نسلی خواهد آمد که برای پژوهش و تحقیق در زمینه ی تاریخ و سیاست سرزمین خود، نیاز به منبع و مأخذی دارند و قطعا کتب زندگی نامه و خاطرات شهدا کمک بسیاری به آنان خواهد کرد.
هرچه از سال های پرشور و حماسه دفاع مقدس فاصله بیشتر می شود، فرهنگ شهادت و جهاد از خاطره ها بتدریج محو می شود و جای خود را به رقابت برای رفاه بیشتر می دهد. باید مشعل داران شهادت و ایثار به عنوان شایسته ترین اسوه های نسل امروز و فردا شناسایی و معرفی گردند.
اشارات ظریف و تفکرات عمیق این شهیدان عزیز که بر بستر کاغذ درج شده و به صورت دست نوشته و وصیت نامه موجود است، می تواند برای همه آیندگان درس آزادگی و مردانگی باشد و به عنوان راهنمائی در صیانت از استقلال و تداوم انقلاب اسلامی و اسلام به کار گرفته شود.
دست نوشته های این عزیزان، میوه های گلستانی است که در بیابان های خشک زندگی، بقای دوستداران جمهوری اسلامی را تضمین نموده، آدمی را در عصر خود با خط سرخ شهادت آشنا می سازد و به عنوان یکی از چشمه های زلال در حیات انسانی کارگشاست."
با آرزوی توفیق تداوم راه شهدای عزیز و تحقق آرمان های آن دلاور مردان. »
کتاب افلاکیان خاکی به همت سید رمضانعلی موسوی گردآوری شده و با موضوع زندگی نامه، وصیت نامه و دست نوشته های شهدای پادنا سفلی از توابع شهرستان سمیرم  در ۷۶ صفحه توسط انتشارات سام آرام به چاپ رسید.02152/131/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 273287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.