کتاب «هندسه در هنر معماری» در موزه علیقلی آقا رونمایی می شود

کتاب «هندسه در هنر معماری و کاربرد آن در آموزش ریاضی» در موزه حمام علیقلی آقا رونمایی می شود.

به گزارش ایمنا، همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، پژوهشگاه هنرهای سنتی – اسلامی و موزه حمام علیقلی آقا، کتاب «هندسه در هنر معماری و کاربرد آن در آموزش ریاضی» نوشته «اکبر زمانی لنجانی» رونمایی می شود.
زمانی لنجانی در اینباره به خبرنگار ایمنا گفت: این کتاب در 6 فصل تنظیم شده که فصل اول به پیشینه ارتباط ریاضی با معماران و کاشی کاران سنتی، فصل دوم به تقریبات حیات انگیز در معماری و رسم چندضلعی ها و فصل سوم به تقسیم اشکال می پردازد.
وی ادامه داد: در فصل چهارم این کتاب، به اصل و منشأ نقش مایه گره ها در گره چینی پرداخته شده و فصل پنجم با عنوان تحلیل و بازخوانی ترسیمات هندسی طاق ها و کاشیکاری مسجد جامع اصفهان و فصل ششم نیز به کاشی کاری و ریاضیات می پردازد.
زمانی لنجانی خاطرنشان کرد: کتاب «هندسه در هنر معماری و کاربرد آن در آموزش ریاضی» با همکاری پژوهشگاه صائب و موزه حمام علیقلی آقا منتشر شده است.


گفتنی است، «اکبر زمانی لنجانی» تاکنون مقاله های بسیاری در زمینه ارتباط هندسه در معماری با ریاضیات، بازخوانی و خطوط بنایی و ترسیم مدل های هندسی گوناگون(گره) و کاربرد آنها منتشر کرده است و حاصل تجربه های این پژوهشگر در کتاب «هندسه در هنر معماری و کاربرد آن در آموزش ریاضی» منتشر شده است.
علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند پنج شنبه 5 اسفندماه ساعت 10 صبح به موزه حمام علیقلی آقا واقع در خیابان مسجدسید، خیابان بیدآبادی مراجعه کنند.
12168/135/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 271492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.