"جینسینگ"؛ گیاه جوانی/ درمان بی‌نظمی غده‌های بدن با کمک جینسینگ

جینسینگ یکی از گیاهان نیروبخش و مقوی است که مشهوریت زیادی در جهان دارد، به گونه ای که آن را گیاه جوانی یا نوشدارو می نامند.

متخصص طب سنتی در خصوص گیاه جینسینگ اظهار کرد: این گیاه در کوهستان های چین و منچوری می روید و از داروهای شفابخش معروف چینی است که هم اکنون در تمام داروخانه های چین و اغلب دارو فروشی های اروپا و آمریکا عرضه می شود.
زینب زمانی افزود: این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یاپاناکسین مواد صابونی ،یک اساس روغنی فرار به نام پاناسین، ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها وسرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ است.
وی در مورد خواص دارویی جینسینگ گفت: این گیاه مرکز سیستم اعصاب و تنفس را تحریک می کند و از ریشه گیاه ۲-۱ درصد کولین برحسب وزن و بتاسیتوسترول به دست می آید. از این دارو برای تهیۀ داروهای جوانی که در ترکیبات داروهای به کار می رود استفاده می شود.
وی افزود: جینسینگ نیروبخش ،مقوی ،محرک ،بادشکن و نرم کننده است. همچنین بررسی های زیادی روی این ریشه به عمل آمده که به اسرار شفابخش آن در موارد معالجه قطعی بی نظمی های عصبی، کم خونی، ضعف،کمبود تعرق و بی نظمی تنفس، فراموشی ونسیان، تشنگی مداوم ،بی میلی جنسی ،خستگی شدید، سوء هاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع و … پی برده است.
این متخصص طب سنتی بیان داشت: خوردن این گیاه نیرو و توانایی ایجاد می کند تا در دوران نقاهت پس از بیماری، بی نظمی های غده های بدن وضعف اعصاب از بین رود و کار طبیعی و شفادهنده آنها ایجاد شود.
وی افزود: جینسینگ متابولیسم قندها و هیدرات های کربن در بدن را منظم می کند و موجب می شود که مصرف اکسیژن به طور مداوم و عادی انجام گیرد. همچنین این گیاه برای آرام کردن اشخاصی که ناراحتی های روانی دارند، بسیار نافع است و یک نوع مسکن موثر برای مغز می باشد.
11174/130/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 265321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.