احداث کمربند شمالی خوراسگان، به خیابان جی نفس تازه می دهد

مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان از احداث کمربند شمالی خوراسگان خبرداد و گفت: با احداث کمربندی شمالی خوراسگان، دسترسی به بزرگراه شهید آقابابایی آسان و خیابان جی نفس تازه ای می کشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مختاری در برنامه " اینجا اصفهان" اظهار کرد: خوارسگان از سال 92 به شهر اصفهان الحاق شد اما باید بپذیریم که یک منطقه تازه الحاق شده از نظر شاخص های توسعه کالبدی، اجتماعی و اقتصادی تفاوت هایی را با سایر مناطق دارد.
وی افزود: در همین راستا باید سعی کنیم تا مناطقی که تازه به شهر الحاق می شود را از نظر امکانات با سایر مناطق برابر کنیم تا عدالت اجتماعی در مناطق شهر یکسان شود.
مختاری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در روزهای گذشته با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان کلنگ آغاز عملیات اجرایی مجموعه اداری – تجاری و پارکینگ خان بر زمین زده شد، ادامه داد: خیابان اباذر رکن اصلی تجارت و اقتصاد در منطقه 15 است از همین رو احداث مجموعه اداری – تجاری و پارکینگ خان در خیابان اباذر با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم ظرف 24 ماه آینده این پروژه تکمیل شود.
وی با بیان اینکه آزادسازی مجموعه اداری – تجاری و پارکینگ خان توسط شهرداری انجام شده است، اضافه کرد: آزادسازی این پروژه رقم زیادی از بودجه منطقه را به خود اختصاص داد.
مدیرمنطقه 15 شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه وضعیت سرانه فرهنگی و فرهنگسراها منطقه مطلوب است، بیان کرد: تاکنون چندین فرهنگسرا برای افزایش ارائه خدمات به شهروندان در منطقه احداث شده است.
مختاری با اشاره به اینکه سرانه ورزشی منطقه پایین است، افزود: در همین راستا ورزشگاه پزوه در محله پزوه احداث و با حضور شهردار و اعضای شورای شهر به صورت رسمی افتتاح شد.
وی در ادامه با بیان اینکه احداث پل عابر پیاده مکانیزه در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد: یک پل عابر پیاده در نزدیکی بیمارستان فارابی وجود دارد اما با توجه به عبور و مرور بیماران و آرامش شهروندان پل عابر پیاده مکانیزه در اطراف بیمارستان فارابی احداث می شود.
مدیرمنطقه 15 شهرداری اصفهان با تاکید باید سرعت خودروهای خود را برای ایجاد امنیت شهروندان کاهش دهیم، تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته پل های عابر پیاده زیادی احداث نشده است اما در کشور از پل های عابر پیاده زیادی برخوردار هستیم اما متاسفانه سرعت را فدای امنیت می کنیم.  
وی با بیان اینکه کشور های توسعه یافته اتوبوس های تندرو را برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا راه اندازی کرده اند، ادامه داد: در همین راستا راه اندازی خطوط اتوبوس تندرو در خیابان جی برای ایجاد ترافیک روان و آسایش شهروندان در دست انجام است.
مختاری با بیان اینکه امیدواریم این پروژه تا 3 ماه آینده به بهره برداری کامل برسد، گفت: اتوبوس های بی .آر.تی که برای این خط در نظر گرفته شده است کمترین میزان آلودگی هوا را دارند.
مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کمربندی شمالی خوراسگان از انتهای خیابان سلمان آغاز و به بزرگراه شهید آقابابایی ختم می شود، اظهار کرد: تملک این پروژه 50 درصد پیشرفت داشته است و اگر شهروندان برای اجرای این پروژه با ما همکاری کنند در آینده رفت و آمد ها به وسطه این کمربندی بسیار روان می شود و خیابان جی می توانند نفسی تازه کند.
وی با بیان اینکه ورودی شهرک مروارید از ورودی های پرخطر است، گفت: توافقات با کسبه هایی که در ورودی شهرک مروارید هستند انجام شده و امیدواریم تا پایان سال مغازه ها آزادسازی شوند.
مدیرمنطقه 15 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده آسفالت برخی معابر شهرک مروارید تکمیل می شود، ادامه داد: در سال گذشته در شهرک مروارید برای ارتقاء فضای سبز و نشاط شهروندان یک بوستان افتتاح شد.
مختاری با اینکه ساماندهی ورودی خیابان ارغوانیه در دست اجراست، خاطر نشان کرد: ساماندهی دور برگردان های خیابان ارغوانیه نیز در دست انجام است.
وی با بیان اینکه فرهنگسرای سلامت بزرگترین فرهنگسرای شهر است، گفت: این فرهنگسرا به عنوان ستاد فرهنگ سلامت قرار است برای همه شهر ایفای نقش کند.
مدیرمنطقه 15 شهرداری اصفهان ادامه داد: تاکنون 10میلیارد تومان برای احداث این فرهنگسرا هزینه شده است.
مختاری گفت: محلات را برای بودجه سال آینده تقسیم بندی کرده ایم و محلاتی را که محروم تر هستند در اولویت اختصاص بودجه قرار دادیم.09140/115/10
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 259989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.