اصفهان نه تنها پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است بلکه استان صنعتی بسیار پیشرفته است

باقرعزت بگوویچ در سفر به اصفهان اظهارداشت: در بازدید از این شهر متوجه شدم که اصفهان نه تنها پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است بلکه استان صنعتی بسیار پیشرفته است که می تواند در توسعه ی روابط دو طرف بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، باقرعزت بگوویچ رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین در ادامه ی سفر به اصفهان و بازدید از آثار تاریخی این شهر، ضمن اظهار خوشنودی از سفر به اصفهان و مشاهده جلوه های زیبای تاریخ و فرهنگ این کهن شهر موزه  جهانی، اظهارداشت: از همین جا از همه مردم بوسنی و هرزگوین دعوت می کنم که برای دیدن این شهر زیبا به اصفهان سفر کنند و از مردم اصفهان نیز دعوت می کنم که از کشور بوسنی و هرزگوین بازدید کنند.
وی افزود: امروز در صحبت با استاندار اصفهان و بازدید از این شهر متوجه شدم که اصفهان نه تنها پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است بلکه از لحاظ صنعتی نیز استانی بسیار پیشرفته است که این ویژگی می تواند در توسعه روابط دو طرف بسیار موثر باشد.
باقرعزت بگوویچ یادآور شد: در راستای ملاقات های خوبی که با مقامات بلند مرتبه ایران در تهران داشتم پس از بازگشت به کشور بوسنی و هرزگوین با توجه به دوستی و مودتی که بین مردم دو کشور وجود دارد تلاش خواهیم کرد که روابط و مبادلات خود را مستحکم تر کنیم.
رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین از آمادگی کشورش برای توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با اصفهان و اعزام تور لیدرها، خواهر خواندگی با یکی از شهرهای همتراز و برگزاری هفته های فرهنگی خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد که هرچه سریعتر این موضوعات پیگیری و روابط گسترش یابد.
استاندار اصفهان نیز در مراسم ضیافت نهار باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، ضمن بیان ظرفیت ها و مزیت های استان در عرصه های گوناگون بویژه علم و فناوری و گردشگری، خواستار توسعه مناسبات و گسترش ارتباطات با استانهای همتراز کشور بوسنی و هرزگوین شد.
رسول زرگرپور افزود: با توجه به علاقه مندی کشور بوسنی و هرزگوین برای افزایش مبادلات، اصفهان می تواند با یکی از استان های این کشور عقد خواهر خواندگی برقرار نماید که این امر در گسترش روابط فرهنگی و آشنایی ملت ها با فرهنگ دو طرف موثر خواهد بود.
گفتنی است باقرعزت بگوویچ رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین و دکتر زرگرپور استاندار اصفهان بهمراه خانواده هایشان از مجموعه تاریخی مسجد جامع عتیق و کلیسای تاریخی وانک، کاخ موزه چهلستون، تالار تاریخی اشرف و مجموعه فرهنگی تاریخی جهانی میدان امام (ره) بازدید نمودند.
باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین پس از سفری یکروزه به اصفهان و بازدید از اماکن تاریخی و میراثی و مذاکره و گفتگو با استاندار اصفهان، با بدرقه رسمی دکتر زرگرپور فرودگاه بین المللی شهید بهشتی را به مقصد تهران ترک نمود.
کد خبر 252773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.