فعالیت 50 خواهر مبلغه در مدرسه علمیه معصومیه شهرضا

مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا گفت: در حوزه علمیه خواهران شهرضا بالغ بر 50 نفر خواهر مبلغه فعالیت می‌کنند که در حدود 30 نفر از آنها به‌صورت فعال در مراسمات و جلسات متعدد سطح شهر در طول ایام سال شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  ایمنا در شهرستان شهرضا، اکرم السادات قریشی در نشست خبری با خبرنگاران شهرضا عنوان کرد: امام حسین(ع) با تمام وجود برای رضای خدا و اعتلای کلمه الله در عالم قیام کردند، ایشان از انحرافی که در سنت جدش ایجاد شده نارحت بودند و با احساس مسؤولیت درباره سرنوشت دین خدا، قیام کردند که این اقدام آن حضرت مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: ماندگاری دین اسلام به واسطه خدمات و فداکاری حضرت امام حسین(ع) است، بنابراین در ایام عزاداری آن حضرت، مردم باید ولایت و امامت و نقش سازنده آن در تربیت دینی جامعه و کمک به نشر معارف الهی را بشناسند.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا گفت: در طول سال‌های پس از شهادت امام حسین(ع)، علما و وعاظ مختلف با بیان حقایق دینی و معرفتی مردم زمانهای مختلف را با اصول اسلام آشنا کرده‌اند.
قریشی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز ما استفاده از عبرت‌های عاشورایی است، در واقعه عاشورا و زندگی امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان مباحث و مطالبی وجود دارد که در زندگی و جامعه امروز ما مورد غفلت واقع شده و بهتر است با استفاده از فرصت ایام محرم برای مردم بازگو شود.
وی تصریح کرد: نقش زنان در حادثه کربلا و همراهی امام حسین(ع) و یا حضور پرشور جوانانی همانند حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قاسم(ع) در واقعه عاشورا، از جمله مهم‌ترین مطالبی است که در بررسی واقعه عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید در روضه‌خوانی‌ها مورد توجه واقع شود، پرهیز از طرح روضه‌های ساختگی است، روضه‌ای که برای امام حسین(ع) خوانده می‌شود باید مستند به منابع تاریخی و از منابع مورد اطمینان نقل شود.
قریشی اضافه کرد: گاهی برخی از شاعران اشعاری را به عنوان زبان حال اهل بیت امام حسین(ع) بیان کرده‌اند که در بازگو کردن آنها هم باید دقت کنیم که اینگونه مباحث در شأن ائمه بوده و در بیان آنها توهینی به ساحت مقدس اهل بیت(ع) نشود.
وی گفت:ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه تحقق وعده الهی مبنی بر پیروزی قطعی حق بر باطل است، در این ماه فرزند و اولاد رسول‌الله(ص) برای تحقق هدفی بزرگ، یعنی مقابله با ظلم و ستم یزید و فساد حکومت او، قیام کردند و در این راه به بالاترین درجات، یعنی شهادت در راه خدا نائل شدند.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا اذعان کرد: متأسفانه دشمنان اسلام در هر شرایطی سعی می‌کنند تا با برنامه‌ها و ابزارهای مختلف فرهنگی جوانان و نوجوان را از فرهنگ اسلامی جدا کنند اما ماه محرم فرصت مناسبی برای خنثی کردن توطئه دشمن است.
قریشی تأکید کرد:ماه محرم فرصتی است که همه افراد جامعه با حضور در محافل و مجالس مختلف، با معارف عاشورایی آشنا شوند و بر بصیرت و دانش معرفتی خود بیفزایند.
وی گفت: عالمان و سخنرانان در این ماه رسالتی خطیر برای آگاهی رسانی به مردم بر عهده دارند و مردم هم باید تلاش کنند تا با حضور در مجالس سخنرانی بر معلومات عاشورایی خود افزوده و با حقایق آن آشنا شوند.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا تأکید کرد:در ایام محرم که جوانان و نوجوانان با شور و اشتیاق در هیئات مختلف مذهبی حاضر می‌شوند، فرصت مناسبی است تا با حضور روحانیان و مبلغان آگاه و مسلط به تاریخ عاشورایی، آنان را با این معارف آشنا کنند و شبهاتی که برای آنان مطرح شده است را پاسخ دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، نماز را نخستین گام آشنایی با معارف الهی و بهترین راه برای سیر مراحل تکامل معنوی دانست و با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین جوانان و نوجوانان، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه و طلاب باید ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه به ویژه در بین نسل‌های جوان و نوجوان جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا با بیان این مطلب که«در حال حاضر تعداد ائمه جماعات زن به مدارس دخترانه شهرستان 30 نفر هستند» اظهار کرد: این خواهران مبلغه در بیشتر مدارس در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم نماز جماعت را اقامه می‌کنند و تنها در برخی از مدارس، به خواسته اولیای آن مدرسه، روحانی مرد برای اقامه نماز جماعت اعزام می‌شود.
قریشی خبر از فعالیت 50 نفر از خواهران مبلغه این مدرسه در ایام سال داد و افزود: در حدود 30 نفر از این خواهران مبلغه، به‌صورت فعال در مراسم‌ها و جلسات متعدد سطح شهر در طول ایام سال شرکت می‌کنند.
وی بیان کرد: شهرستان شهرضا از جمله معدود شهرستان‌های کشور است که در تمام ایام سال در آن جلسات مختلف روضه‌خوانی برگزار می‌شود.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا ترجمه، تفسیر و بیان حقایق قرآنی یکی از مهمترین فعالیتهای طلاب علوم دینی در برنامه‌های خود برشمرد و افزود: طلاب و مبلغان معارف اسلامی سال‌های زیادی از عمر خود را صرف فراگیری معارف حقه قرآنی می‌کنند تا بتوانند با بازگو کردن این حقایق برای مردم، آنها را از آنچه که خداوند از بندگانش خواسته با خبر کنند.
قریشی اعیاد ، ایام وفات ائمه و مناسبت‌های مذهبی را فرصتی برای نشر معارف اهل بیت(ع) برشمرد و عنوان کرد برگزاری برنامه‌های مذهبی برای خواهران در طول سال از جمله برگزاری جلسات تفسیر قرآن در طول سال، برای عموم بانوان شهر، در این مدرسه از جمله دیگر برنامه های حوزه علمیه معصومیه شهرضا است.
وی اضافه کرد:در مراسماهای مذهبی متعدد شامل میلاد و شهادت ائمه برای طلاب مدرسه علمیه معصومیه برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار و در برخی ایام خاص مانند عید غدیر نیز، اقدامات ویژه‌ای نظیر  خطبه‌خوانی برای خواهران در داخل مدرسه برگزار می‌کنیم.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت آماده سازی و آموزش خواهران مبلغه برای فعالیت تبلیغی در ایام محرم، ادامه داد: 30 نفر از خواهر مبلغه در راستای اجرای برنامه‌هایی که برای ماه محرم پیشبینی شده، به حوزه علمیه خواهران فراخوان شده‌اند تا در راستای فعالیتهای تبلیغی مورد نظر توجیه و مطالبی که باید به مردم منتقل شود در اختیار آنان قرار داده شود و از طریق انجام مباحثه و گفت گو برای این منظور آماده شوند.
قریشی گفت: در حال حاضر از نظر ائمه جماعات زن در شهرستان کمبودی نداریم، اما  یکی از مهم‌ترین مناطقی که نیازمند حضور خواهران مبلغه برای اقامه نماز جماعت یا انجام امور تبلیغی هستند، مناطق اطراف و مناطق روستایی شهرستان هستند، که حوزه علمیه خواهران برای اعزام خواهران مبلغه به مدارس این مناطق به دلیل نبود سرویس رفت ‌و برگشت با مشکل مواجه است.
وی تصریح کرد: ایام محرم و صفر، بیشترین زمان فعالیت حوزه‌های علمیه است، با توجه به نیازی که جامعه دینی کشور در این زمان به حضور طلاب و مبلغان مذهبی دارد، باید برنامه‌ریزی لازم برای اعزام مبلغ و تأمین سخنران برای مناطقی که نیاز بیشتری دارند، انجام شود.
مدیر مدرسه علمیه خواهران معصومیه شهرضا ادامه داد: هرکدام از این مبلغان خواهر در این ایام، در طول روز در 2 تا 3 جلسه اعم از مجالس خانگی، حسینیه‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج خواهران و مدارس دخترانه که با هماهنگی اداره آموزش‌ و پرورش تشکیل می‌شود، شرکت می‌کنند.02149/131
کد خبر 250072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.