حضور تشکل های مردمی در نمایشگاه قرآن و عترت چشمگیر است

در آستانه گشایش سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، نشست خبری ویژه قبل از آیین گشایش این نمایشگاه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این نشست مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اظهار داشت: 12 سال قبل برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت شکل گرفت و امسال به سیزدهمین دوره ان رسیده است و خدا را شکر می کنم که هر سال با قوت بیشتر و سطح پوشش فیزیکی و کیفیت بالاتر و با همکاری و هم افزایی و مساعدت بیشتر مجموعه های قرآنی برگزار می شود.
رسول محققیان افزود: همه ساله این نمایشگاه با قرائت پیام آیت العظمی مظاهری اغاز می شود و امسال نیز در آیین گشایش نمایشگاه، پیام ایشان توسط حجت الاسلام سجادی خوانده می شود و شعار امسال نمایشگاه، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در پناه قرآن و عترت خواهد بود.
محققیان گفت: امسال 149 مشارکت کننده از استان های تهران، اصفهان، قم، فارس و خراسان رضوی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان برای برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت حضور خواهند داشت. البته تعداد متقاضیان بیش از دو برابر این مقدار بوده است و 4500 متر فضای تحت پوشش نمایشگاه در اختیار این نمایشگاه قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان خاطرنشان ساخت: حمایت های دولتی و خصوصی نیز از این نمایشگاه صورت گرفته و حدود 22 غرفه به اداره ارشاد اسلامی تعلق یافته است، ضمن این که همه مجموعه ها متشکل از کتاب، هنر، عفاف و حجاب، خانواده و سبک زندگی، نرم افزارها و وب سایت ها با رویکرد قرآنی هستند و برنامه های جنبی نیز در سالن همایش، توسط مجموعه های حاضر در نمایشگاه برگزار می شود.
وی ادامه داد: امیدوارم با حمایت و اطلاع رسانی گسترده، مخاطبین که همه قشرهای تحصیلی و سنی جامعه هستند در نمایشگاه حضور یابند و انشاالله فضای نمایشگاهی آینده را بعد از انتقال به مکان جدید با رویکرد بین المللی برگزار نماییم.
محققیان گفت: با مصوب هیئت مدیره نمایشگاه، سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت به صورت رایگان در اختیار مشارکت کنندگان قرار گرفته است، زیرا علیرغم این که نمایشگاه مجموعه ای اقتصادی است، اما تکلیف دینی و شرعی نیز بر عهده دارد. همچنین امسال شرکت نمایشگاه های بین المللی استان از تمام ظرفیت خود برای برگزاری این نمایشگاه استفاده نموده و تعدادی از تابلوهای بک لایت را به مشارکت کنندگان در نمایشگاه واگذار نموده ایم.
حضور تشکل های مردمی چشمگیر است
در ادامه مشاور فرهنگی و مسئول مستقیم نمایشگاه قرآن و عترت با اشاره به این که هر سال سنت حسنه ای با عنوان قران و عترت در نمایشگاه استان اصفهان درحال انجام است، گفت: سیر حضور در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت بر این اساس بود که ابتدا متقاضیان در وب سایت نمایشگاه ثبت‌نام نموده اند و سپس ستاد برگزاری نمایشگاه با توجه به مجوزهای آنان و مجموعه هایی که در زمینه قرآن و عترت داشته اند نسبت به گزیشن اقدام نموده است.
حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده افزود: بیش از 240 مجموعه متقاضی بودند که همگی در بحثی خاص تبحر داشته اند، اما برخی سنخیتی با قرآن و عترت نداشتند. بنابراین سعی شد نمایشگاه به صورت تخصصی تر دیده شود، لذا 149 مجموعه انتشارات، موسسات فرهنگی و مذهبی، تشکلات، اداره هایی مانند اداره ارشاد و اوقاف انتخاب شدند که از 149 غرفه، تعداد 22 غرفه در سال یک، به انجمن های مربوط به اداره ارشاد اختصاص یافته است. ضمن اینکه در سالن 4 نیز به فعالیتی جانبی با موضوع محیط زیست و کشاورزی در قرآن و عترت اختصاص یافته است که با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سال گذشته مبنی بر بحث امر به معروف و نهی از منکر در حوزه محیط زیست و لزوم تبیین محیط زیست برای مردم، این سالن به موضوع محیط زیست و قرآن اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: در نمایشگاه سال جاری از همه سلایق و تفکرها و مباحثی که می شود درباره قرآن و عترت نام برد، بهره مند شده ایم، همچنین وجه تمایز شاخص این دوره با دوره های قبل این است که در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، حضور تشکل های مردمی چشمگیر است، و حدود 70 درصد از موسسات شرکت کننده، مردمی هستند و برند قابل توجهی در کشور دارند.
مشاور فرهنگی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه، برنامه هایی با عنوان شب شعر قرآن، اجرای تئاترهای عروسکی کودک با موضوع قرآن و عترت توسط انجمن های وابسته به اداره ارشاد، محیط زیست و سبک زندگی خانواده نیز برگزار می شود.

نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، مشاور فرهنگی و مسئول مستقیم نمایشگاه قرآن و عترت، مدیر روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و جمعی از خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان اصفهان در محل شرکت نمایشگاه های دایمی استان برگزار شد.
علاقمندان می توانند روز 22 تا 28 خردادماه ساعت 17 تا 23 برای بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت به محل نمایشگاه های دایمی استان اصفهان واقع در پل شهرستان مراجعه نمایند./
کد خبر 234998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.