طرح گردشگری باغ نگار، توسط طراح و گرافیست اصفهانی منتشر شد

شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و باستانی ایران زمین شناخته می شود و جاذبه های گردشگری بسیاری را در این دو حوزه در خود جای داده است، که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود می کشاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با آغاز فصل بهار و عید باستانی نوروز، اصفهان رنگ و بویی تازه و روح بخش به خود می گیرد. طبیعت در این شهر زیبا زنده می شود و هوای مطبوع آن به ویژه در دومین ماه بهار، اردیبهشت، گویی تکه ای از بهشت را در این شهر به تصویر می کشد.
آنچه زیبایی این شهر هنرخیز را دوچندان کرده اما، حضور هنرمندان بزرگ و صاحب نام در رشته های هنری مختلف است که در کنار بناهای تاریخی متعدد و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس آن بر افتخارات این شهر می افزایند.
مهدی تمیزی از جمله هنرمندانی است که در رشته هنری طراحی و گرافیک آثار مختلفی را به ثبت رسانده است.
امسال با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران در آستانه عید نوروز، طرحی از سوی این طراح و گرافیست اصفهانی جهت توزیع در این نمایشگاه ارائه شده که در ایام نوروز نیز بر روی پیشخوان دکه های مطبوعاتی شهر اصفهان در دسترس شهروندان و مسافران نوروزی قرار می گیرد.
مهدی تمیزی در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: این طرح از امروز که نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران افتتاح می شود توزیع شده و همچنین در روزهای نوروز بر روی دکه کیوسک های مطبوعاتی در اصفهان در اختیار گردشگران قرار می گیرد.
وی افزود: ناشر و صاحب امتیاز و سفارش دهنده این اثر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان و سازمان جهانی یونسکو است.
وی از طراحی این اثر جهت ارائه در نوروز سال 94 خبر داد و گفت: این طرح در نوروز سال ۹۴ طراحی و توزیع شد اما امسال کامل تر و با ویرایش دوباره چاپ شده است و بازتاب آن اکنون رخ داده است.
وی درباره این طرح که باغ نگار نام دارد اظهار کرد: در این طرح تلاش شده است تا مسیر اماکنی را که گردشگران قصد بازدید از آنها را دارند به کوتاه ترین وجه ممکن معرفی کرده و در اختیار آنان قرار دهیم که شامل مسیر ماشین رو و پیاده رو می شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه گردشگری و تهیه نقشه برای گردشگران ضعف های جدی وجود دارد گفت: وقتی که ایده طراحی طرح باغ نگار را به مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ارائه کردم استقبال خوبی از آن شد چرا که در زمینه تهیه نقشه مناسب برای تعیین مسیرهای گردشگری ضعف هایی جدی وجود دارد و بهرت است در این زمینه اقداماتی اساسی صورت گیرد./

کد خبر 220889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.