كلنگ زني نمايشگاه بين المللي اصفهان با حضور دكتر ظريف

خبرگزاري ايمنا: پس از سالها انتظار پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان با حضور وزير امور خارجه كشور كلنگ زني خواهد شد.

به گزارش ايمنا در حالي كه دكتر ظريف وزير امور خارجه كشورمان در روزهاي پاياني هفته به اصفهان سفر خواهد كرد، عمليات كلنگ زني نمايشگاه بزرگ و بين المللي اصفهان كه سالها است در وضعيت بلاتكليفي به سر مي برد، به زمين زده و عمليات اجرايي ساخت به زودي آغاز خواهد شد.
دکتر مهدی جمالی نژاد با تاييد خبر فوق افزود: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان روز جمعه 6 شهریورماه با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه ، استاندار اصفهان و اعضاي شوراي اسلامي شهر و مديران شهري و استاني کلنگ زنی می شود.
وی اعتبار در نظر گرفته شده برای فاز اول  این طرح را در حدود یک هزار میلیارد ریال برشمرد و عنوان کرد: مجموع مساحت این پروژه 22 هکتار و مساحت پیش بینی شده  در فاز اول 17 هکتار است.
شهردار اصفهان با بیان این که پروژه نمایشگاه بين المللی اصفهان از تمامی امکانات و زیرساخت های لازم نمایشگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار است اذعان داشت: زیربنای نمایشگاهی و خدماتی این پروژه در فاز اول معادل 25 هزار متر مربع است که در فاز دوم تا 100 هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به ضرورت احداث هر چه سریع تر از این پروژه برای کلان شهر اصفهان تصریح کرد: بدون شک احداث مرکز نمایشگاه های بین المللی اصفهان یکی از ابرپروژه های بی نظیر و منحصر به فرد کشوری خواهد بود.
شهردار اصفهان تاکید کرد: مدیریت شهری اصفهان اراده قطعی دارد تا فاز اول آن را طی دو سال آینده مورد بهره برداری قرار دهد.
وي با تاکيد بر اينکه اصفهان در افق ترسيم شده بايد به جهان شهري اسلامي تبديل شود تاکيد کرد: جهان شدن شهرها الزاماتي دارد که يکي از اصلي ترين اين الزامات توجه به زيرساخت هاي گردشگري، دانش محوري و تخصصي از جمله مرکز تخصصي نمايشگاهي است که با توجه به برنامه ريزي به عمل آمده اين افق براي اصفهان فردا ترسيم شده است که اين شهر داراي يکي از بهترين و تخصصي ترين زيرساخت هاي نمايشگاهي کشور در ابعاد بين المللي شود.



 
 
کد خبر 202930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.