سامسون پطروسیان: زمان ما ذوب‌آهن در رستوران‌ها ارنج می‌شد!

خبرگزاری ایمنا: در صدد بودیم که در مورد بازی روز شنبه ذوب‌آهن در فینال لیگ قهرمانان آسیا با بازیکنان سابق تیم اصفهانی به گفت‌وگو بنشینیم. یکی از این بازیکنان سامسون پطروسیان مدافع و کاپیتان سابق ذوب آهن است، سامسون البته تنها به صحبت پیرامون دیدار روز شنبه اشاره نمی کند و از گذشته هم می گوید.

سامسون پطروسیان، بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم ذوب‌آهن در مورد شرایط تیم اصفهانی در سال‌های گذشته، عملکرد مربیان ذوب‌آهن، شرایط تیم اصفهانی در حال حاضر و موضوعات دیگر با خبرگار ایمنا به گفت‌وگو نشست.
* حتما میدانی که تیم سابقت روز شنبه در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود، نظرت در مورد این بازی چیست؟
در حال حاضر از همه ذوبی‌ها بیشتر به خودم می‌بالم زیرا خود را ذوب‌آهنی می‌دانم، ذوب‌آهن تیم اصیل و با سابقه‌ای است و در حال حاضر بهترین سرمربی و مربیان ایران در این تیم حضور دارند؛ سطح کار ابراهیم‌زاده در ایران بالاست و هیچ یک از مربیان ایرانی در سطح ابراهیم‌زاده نیستند. به نظر من ذوب‌آهن با کادر فنی خوب و بازیکنان مناسب و آینده‌دار می‌تواند در آسیا موفق شود.
* زمانی که در این تیم به میدان می‌رفتی فکر می‌کردی که ذوب‌آهن به جایگاه کنونی برسد؟
مشکلی که ذوب‌آهن زمان ما با آن مواجه بود این بود که تیم حرفه‌ای نشده بود و حواشی بسیاری پیرامون تیم ما وجود داشت؛ آن زمان ارنج تیم در رستوران‌ها انجام می‌شد و حاشیه‌های بسیاری پیرامون تیم ما وجود داشت؛ نه تنها ذوب‌آهن بلکه سپاهان هم اینگونه بود. آن زمان اتفاقاتی در فوتبال صورت می‌گرفت که در شان تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن نبود. زمان ما کسانی در ذوب‌آهن تاثیرگذار بودند که از جنس ذوب‌آهن نبودند و اتفاقات توسط هزار دستان صورت می‌گرفت. کسانی به درون تیم ما نفوذ کردند که در صدد ضربه زدن به تیم بودند. طبیعی بود که آن زمان فکر نمی‌‌کردیم که ذوب‌آهن به جایگاه کنونی برسد.
* منظورت چیست؟ یعنی ابراهیم‌زاده که از جنس ذوب‌آهن نیست نباید به این تیم می‌آمد؟
اصلا اینگونه نیست؛ اگرچه ابراهیم‌زاده ذوب‌آهنی نیست اما سال‌ها در سپاهان زحمت کشیده و با مشکلات ما آشناست. ابراهیم‌زاده و شجاعی درد فوتبال ذوب‌آهن را می‌دانستند و رمز موفقیت خود را در کنترل کردن حواشی تیم می‌دانستند. چند سال پیش و زمانی که قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی و ابراهیم‌زاده به عنوان دستیار او انتخاب شد گفتم که این دو نفر چه زوج موفقی هستند. آن زمان گفتم که اگر اجازه دهند این دو نفر چند سال در کنار یکدیگر کار کنند، تیم ملی به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا می‌کند. اگر 2-3 سال به ابراهیم‌زاده و قلعه‌نویی فرصت می‌دادند، تیم ملی ایران قهرمان چندین ساله آسیا می‌شد. اگرچه ابراهیم‌زاده و قلعه‌نویی در تیم‌های باشگاهی نباید در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند اما اگر در تیم ملی در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند، موفقیت تیم ملی را تضمین می‌کردند و این به دلیل توان فنی بالای ابراهیم‌زاده بود.
* پس به نظر تو دلیل موفقیت ذوب‌آهن در حال حاضر غلبه بر حواشی است؟
البته. ما فوتبالیست‌هایی بودیم که تنها حاشیه‌های فوتبال را می‌دیدیم. ذوب‌آهن از حواشی رنج‌های بسیاری کشیده است و ابراهیم‌زاده، شجاعی و مجید صالح درد این حواشی را کشیده‌اند و با تجربه‌های تلخی که از این حواشی دارند، آن را کنترل کرده‌اند. ذوب‌آهن امروز حواشی را کنار گذاشته است و در حال حاضر فکر ابراهیم‌زاده تنها تاکتیک و تکنیک‌های بازی است و به همین دلیل موفق شده است.
* یعنی فقط ذوب‌آهن حاشیه داشت؟
نه، تیم سپاهان هم حاشیه داشت اما حواشی این تیم به اندازه ذوبی‌ها نبود. سپاهان به دلیل اینکه مردمی‌تر از ذوب‌آهن بود، حواشی کمتری داشت اما ذوب‌آهن نه. شما ببینید، علیرضا شوقی که سال‌ها در ذوب‌آهن زحمت کشید سال‌ها از این تیم کنار گذاشته شد و هیچ‌گاه مدیرعامل این باشگاه نشد زیرا به نظر من جایگاه امثال شوقی از مدیرعاملی بالاتر بود.
* یعنی کفعمی طی دوران حضورش در ذوب‌آهن ضعیف عمل کرد؟
کفعمی اگرچه مدیر خوبی بود اما نمی‌توانست حاشیه‌ها را جمع کند و کنترل حواشی برای این مدیرعامل دشوار بود. مدتی رسول کربکندی سرمربیگری ذوب‌آهن را بر عهده گرفت و تیم را به جایگاه قابل قبولی رساند اما پس از آن دارابینیان بر راس تیم آمد و همه چیز را به هم ریخت.
* در هر صورت ذوب‌آهن پرحاشیه دیروز به تیم آرام امروز تبدیل شده و روز شنبه در فینال آسیا به میدان می‌رود؛ به عنوان آخرین سئوال حرفی در این مورد نداری؟
دوست داشتم من هم جزء بازیکنان حال حاضر ذوب‌آهن بودم و روز شنبه برای این تیم به میدان می‌رفتم؛ امثال صلصالی، فرهادی و برخی از دیگر بازیکنان ذوب‌آهن کسانی بودند که زندگی خود را در این تیم گذاشتند و به نظر من رسیدن به قهرمانی حق آنهاست. به همه بازیکنان ذوب‌آهن خسته نباشید می‌گویم و آرزو می‌کنم که بتوانند قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را ازآن خود کنند.
/99
کد خبر 19730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.