براي نخستين بار در كشور استارتاپ ویکند سلامت در اصفهان برگزار مي‌شود

خبرگزاري ايمنا: رييس بنياد ملي نخبگان استان اصفهان از برگزاری نخستين استارتاپ ويكند سلامت ششم تا هشتم اسفند در اصفهان خبر داد

شقایق حق جوی جوانمرد رييس بنياد ملي نخبگان در گفتگو با ايمنا با بيان اينكه یکی ازدغدغه‌‌های اصلی معاونت علمی ‌وفناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان کمک به ایجاد اقتصاد دانش بنیان و رونق کسب و کارهای مبتنی بر فناوری های نوین است، اظهارداشت: استارتاپ ويكند موجب ايجاد انگيزه بين دانشجويان گروه علوم پزشكي در ورود به اقتصاد دانش بنيان و كارآفريني است.
وي با اشاره به برنامه هاي توسعه اقتصادي در كشورهاي پيشرو، بيان داشت: در برنامه هاي اين دست كشورها بهداشت و سلامت نيروي انساني نقطه تمركز برنامه‌ها براي ريشه‌كن كردن فقر و توسعه انساني به شمار مي‌رود و سلامت به عنوان یک کالای استراتژیک مبناي بهره‌وري شغلي، ظرفيت يادگيري در مدرسه، دانشگاه و توانايي در رشد جسمي، رواني و هوشي است.
رييس بنياد ملي نخبگان با اشاره به روند برگزاری این رویداد، افزود: در رو نخست برگزاری برنامه،ایده‌های مختلف مطرح شده واز بین آنها ۱۰ ایده برترانتخاب می‌شود و تیم‌ها تا روز سوم برگزاری برنامه فرصت دارند تا طرح کسب و کار ایده خود را تهیه کنند.
وی خاطرنشان كرد: این رویداد با هماهنگی بنیادجهانی استارتاپ ویکند برگزار می شود و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته است و برترین گروه برای شرکت دررقابت‌های جهانی به بنياد ملي نخبگان معرفي مي‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دیگر جوایز این رویداد آموزشی -تجربی شرکت در کنفرانس Bridge کشور آلمان، شرکت در کنفرانس TEDx کیش، شش ماه استقرار رایگان در مرکز رشد مواد و تجهیزات پزشکی و شصت میلیون ریال جایزه نقدی است.
حسين ورشاوي روابط عمومي بنياد ملي نخبگان در گفتگو با ايمنا با اشاره به برگزاري نخستين استارتاپ ويكند در حوزه سلامت الكترونيك در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گفت: اين رويداد ۶ تا ۸ اسفند سال جاري در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان برگزار مي‌شود.
وي بيان داشت: استارتاپ ویکند ( Startup weekend) یک رویدادآموزشی- تجربی است که درسه روزمتوالی برگزار می‌شود. دراین رویداد،شرکت کنندگان پرانگیزه شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌مندان استارتاپ،بازاریاب‌ها وطراحان گرافیک گردهم می‌آیند ودر ۵۴ ساعت ایده‌هایشان راجهت اجرایی شدن مطرح می‌کنند.
کد خبر 181163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.