دراصفهان حتي يك گرم  پسماند دفن نمي شود

خبرگزاري ايمنا: شهردار اصفهان با تاكيد بر اين كه دراصفهان حتي يك گرم پسماند دفن نمي شود،اعلام كرد: ۲۵۰ تن از ضايعات ريجكتي(ذخیره سازی شده ) در سایت شرق با احداث نیروگاه در این محل از طریق پسماند سوزها به انرژی تبدیل می شود.

به گزارش ايمنا،دكتر سيد مرتضي سقائيان نژاد  با بيان اين مطلب گفت: در كلانشهرهاي تبريز و مشهد دفن غيربهداشتي انجام نمي شود اما دفن پسماند در اصفهان از سال ۹۱به طور كامل حذف مي شود.
وي با بيان اينكه روزانه ۲۵۰ تن ضایعات ریجکت یا همان پسماند خروجی کارخانه کمپوست که بيشتر شامل مواد پليمري، كاغذ و پوشاك هستند ذخیره می شود، افزود: اين ضايعات در ابتدا خشك و هوا دهي و در سايت سگزي براي توليد برق ذخيره سازي مي شود.
شهردار اصفهان از احداث نیروگاه برق با استفاده از زباله‌ها خبر داد و تصريح كرد: هياتي از كره جنوبي تجارب خود را در اين خصوص در اختيار شهرداري قرار مي دهند.
دكتر سقائيان نژاد با اشاره به توليد كود استاندارد كمپوست اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، ۳۵ درصد از كود استاندارد را وزارت كشاورزي خريداري می كند.
وي خاطرنشان كرد: با با توليد كود استاندارد مي توان در چرخه اقتصادي تحولي ايجاد نمود و اين مهم مقدمه اي براي فعاليت هاي زيست محيطي در حوزه فضاي سبز است.
شهردار اصفهان با بیان این که روزانه يك هزار تن پسماند درشهراصفهان توليد می شود، افزود: روزانه ۱۵۰ تن از مواد بازیافتی در مبدا جداسازی می شود.
يه گقته وي بیش از ۶۵۰ تن از زباله های شهر را مواد آلی در بر گرفته است که در محل كارخانه تبديل به كمپوست با استانداردهاي لازم می شود و ۲۵۰ تن از پسماند را ضايعات ریجکتی تشکیل می دهد.
دكتر سقائيان نژاد در ادامه عنوان كرد:ضايعات پسماند پس از جمع آوري به سايت جديد شهرداري انتقال داده می شود و به منظور توليد انرژي برق ذخيره سازي مي شوند.
شهردار اصفهان با تاكيد بر آلودگي زباله هاي پلاستيكي و طولاني بودن زمان بازگشت آن ها به چرخه محيط زيست خاطر نشان كرد: زباله هاي كاغذي بعد از گذشت چند هفته به چرخه محيط زيست باز مي گردند و تجزيه مي شوند اين در حالي است زباله هاي پلاستيكي مدت زمان زيادي نياز دارند تا به چرخه محيط زيست بازگردند لذا آلودگي هاي زيادي را به دنبال خواهند داشت.

کد خبر 178947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.