توفیق موسیوند، مخترع نخستین قلب مصنوعی را بشناسید+عکس

خبرگزاری ایمنا: پروفسور توفیق موسیوند، استاد جراحی دانشکده پزشکی "اتاوا" کانادا و مخترع نخستین قلب مصنوعی جهان در داخل بدن انسان است.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا پروفسور توفیق موسیوند، استاد جراحی دانشکده پزشکی "اتاوا" کانادا و مخترع نخستین قلب مصنوعی جهان در داخل بدن انسان است. وی در سال ۱۳۱۵در روستای "ورکانه" همدان متولد شد و در واقع یک پزشک ایرانی- کانادایی است که برای نخستین بار موفق به تولید پمپ مصنوعی قلب شد که قادر بود خون را پمپاژ کرده و در فرآیند جراحی قلب، امکان تنفس را برای بیمار فراهم سازد. دکتر موسیوند فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک، دکترای پزشکی و فوق تخصص جراحی قلب از کانادا می باشد. وی اکنون استاد جراحی و مهندسی در دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون است و همچنین سمت مدیریت دستگاه‌های قلبی عروقی انستیتوی قلب دانشگاه اوتاوا و تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های اوتاوا و کارلتون را بر عهده دارد.
اکنون ۲۵ سال است که وی در زمینه تجهیزات پزشکی در کشور کانادا و در سطح بین المللی فعال است. از میان اختراعات ارزنده دکتر موسیوند می توان به قلب مصنوعی کنترل از راه دور که پس از قرار گرفتن در بدن بيمار مي‌توان از طريق ماهواره، اينترنت و تلفن از وضعيت آن و همچنين وضعيت سلامت بيمار آگاه شد، ثبت اطلاعات ژنتیکی به وسیله استفاده از اثر انگشت بدون نياز به آزمایش خون و تنها از طريق انگشت‌نگاري، زيرپيراهني که کنترل فشار خون و کارکرد قلب را بر عهده دارد و .... اشاره کرد.

/۱۱۰
کد خبر 172936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.