خبرگزاری ایمنا: "ترمولونخو"، از قدیمی ترین هنرهای حماسی و یکی از آثار میراث فرهنگی ناملموس فدراسیون روسیه می باشد که توسط سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه ایمنا و به نقل از وب سایت رسمی سازمان یونسکو "ترمولونخو"، از قدیمی ترین هنرهای حماسی و یکی از آثار میراث فرهنگی ناملموس فدراسیون روسیه می باشد که توسط سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. در واقع سنت برپایی نمایش حماسی "ترمولونخو" ابتدا از درون خانواده ها و به منظور ایجاد سرگرمی برای اعضای خانواده آغاز شده و در واقع نقش آموزشی داشته است. این در حالی است که نمایش حماسی روسیه امروزه به صورت اتفاقی در شرق این کشور برگزار می شود، به گونه ای که تعداد ابیات داستان های منظوم آن از ۱۰ تا ۱۵ هزار عدد متفاوت است. اگرچه حماسه مزبور شامل افسانه های متعدد در مورد جنگاوران قدیمی است، اما رویدادهای نسل کنونی را نیز در بر می گیرد. همچنین فردی که داستان ها را روایت می کند باید علاوه بر داشتن مهارت در خواندن اشعار از هنر بدیهه گویی و شیوایی سخن نیز بهره مند باشد. در مراسم اجرای نمایش حماسی روسیه گروه های مختلفی از مردم شرکت دارند که هر یک روایت کننده مخصوص خود را دارند.
به گفته سازمان یونسکو صنعتی شدن جوامع، بالا رفتن سن افراد شرکت کننده و کاهش افراد حرفه ای باعث کمرنگ شدن هنر حماسی کهن روسیه شده است.



/۱۱۰
کد خبر 164436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.