۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

خبرگزاری ایمنا: موسیقی" Imzad" که در میان کشورهای الجزایر، مالی و نیجریه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است، قهرمانان نسل گذشته را مورد تکریم قرار می دهد.

به گزارش گروه ترجمه ایمنا و به نقل از وب سایت رسمی سازمان یونسکو " Imzad" نوعی ساز زهی تک سیم و پرونده مشترک کشورهای الجزایر، مالی و نیجریه است که توسط زنان نواخته می شود. نوازندگان زن در حالت نشسته یک ساز چوبی که دارای کمان مخصوصی است را به دست گرفته و آن را می نوازند. نوایی که به گوش شرکت کنندگان می رسد در واقع ترکیبی از موسیقی و شعر است که قهرمانان نسل گذشته را مورد تکریم قرار می دهد. این در حالی است که موسیقی" Imzad" دارای نقش درمانی بوده و به اعتقاد جوامع مزبور باعث دفع شیاطین و بیرون فرستادن درد و بیماری از بدن بیماران می شود. علاوه بر این نوای دلنشین این موسیقی منعکس کننده روحیات نوازنده است و مهارت نواختن آن به شیوه سنتی نسل به نسل در میان افراد جامعه منتقل می شود.
به گفته سازمان یونسکو موسیقی " Imzad" نقش مهمی در تقویت ارزش های معنوی و فرهنگی در میان جوامع مشترک الجزایر، مالی و نیجریه دارد و ثبت آن در فهرست میراث فرهنگی ناملموس باعث گفت و گوی فرهنگی، خلاقیت و احترام متقابل میان انسان ها می شود.


/۱۱۰
کد خبر 164338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.