خبرگزاری ایمنا: خودروی پرنده مفهومی دارای بال های خم شونده است و هنگامی که در هوا قرار می گیرد می تواند مسافت ۱۲ هزار متری را با سرعت ۸۸۵ کیلومتر در ساعت طی کند.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا یک شرکت آمریکایی به تازگی خودروی پرنده جدیدی طراحی کرده است که " GF۷" نام دارد. این خودروی سیاه رنگ دارای بال های خم شونده می باشد که آن را از حالت هواپیما به اتومبیل تبدیل می کند. خودروی ابداعی ۳۵۰۰ پوند وزن دارد و هنگامی که در هوا قرار می گیرد می تواند مسافت ۱۲ هزار متری را با سرعت ۸۸۵ کیلومتر در ساعت طی کند. این در حالی است که بال های ۷ متری خودروی ابداعی قابلیت انعطاف دارند و هنگام پرواز چرخ ها و لاستیک های آن جمع می شود. علاوه بر این خودروی GF۷ مجهز به موتورهای الکتریکی است که تمامی آنها از باتری های ۵۰ کیلو واتی بهره می برد و در طول پرواز توسط موتور جت خودور شارژ می شود. همچنین برای بال های خودرو ۲ دم عمودی طراحی شده است که از نوسانات و تکان های خودرو در هنگام پرواز جلوگیری می کند. رانندگان این خودرو می توانند هنگام رانندگی در اتوبان ها از موتور جت استفاده کنند و یا در صورت نیاز موتور توربینی را به کار گیرند.
گفتنی است؛ قیمت خودروی مفهومی GF۷ ۳ تا ۵ میلیون دلار برآورد شده است و انتظار می رود که نمونه اولیه آن تا ۴ سال آینده آماده شود.



/۱۱۰
کد خبر 149391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.