اموال مصادره شده ایرانیان مقیم خارج در صورت نداشتن جرم بازگردانده می شود

خبرگزاری ایمنا: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: اموال مصادره شده ایرانیان مقیم خارج کشور در صورتی که دارای جرم سیاسی و کیفری نباشند، به آنها بازگردانده می‌شود.

به گزارش ایمنا محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران در سفر به آمریکا به ایرانیان مقیم آن کشور اعلام کرده بود در صورت سرمایه‌گذاری و آوردن علم و دانش به ایران اموال مصادره شده آنها مسترد می‌شود.
در این خصوص مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایمنا مبنی بر اینکه با این وعده مشکلاتی برای برخی از مالکان کنونی به وجود آمده است، اظهار داشت: پرونده استرداد اموال ایرانیان مقیم خارج از کشور که سالیان متمادی در ایران نبوده‌ در صورت سرمایه‌گذاری در ایران به آنها بازگردانده می‌شود، در صلاحیت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نبوده و دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی و دستگاه‌های ذیربط از قبیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد جانبازان و بنیاد شهید به آنها رسیدگی می‌کنند.
علی بهبهانی ادامه داد: اگر ثابت شود فردی که در خارج از ایران زندگی می‌کند دارای جرم سیاسی و کیفری نبوده و دارای جرایمی از قبیل، کلاهبرداری، شرکت در اعدام‌های صورت گرفته از سوی ساواک، شرکت در لابی‌های صهیونیستی و شرکت در شکنجه‌های صورت گرفته ساواک نبوده، اموال آنها در ایران بازگردانده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات قوی مانند وزارت اطلاعات و اسناد ملی ادعای این افراد را مطابقت می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر استرداد اموال ایرانیان مقیم خارج از کشور آغاز شده و اگر طبق قانون ثابت شود که در گذشته مالک آن بوده اند اموال به آنها بازگردانده شده است.
کد خبر 147846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.