۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰

صادق آهنگران:

دشمن قصد تضعیف جایگاه مداحی و هیئت‌های مذهبی را دارد

روضه امام حسین(ع) در عملیات برای رزمندگان محرک عجیبی بود
دشمن قصد تضعیف جایگاه مداحی و هیئت‌های مذهبی را دارد

خبرگزاری ایمنا: یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: نوک پیکان حمله دشمن امروز به طرف جایگاه مداحی است، لذا مسوولان هیئت‌های مذهبی باید مراقب باشند دشمن قصد ضعیف کردن مداحان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از کاشان، صادق آهنگران در گردهمایی بزرگ مداحان هیئت‌های مذهبی و شعرای آیینی در سالن شهدای پاسدار این شهرستان اظهار داشت: اگر امروز مداحی مرتکب اشتباهی شود، تمامی سایت‌های دشمن آن را بزرگنمایی می‌کنند، چون برای آنها مداحی مهم است و هدف اصلی دشمن مداحی و مداحان است.
وی، با اشاره به رصد تمامی برنامه‌های مداحی در هشت سال دفاع مقدس توسط سازمان جاسوسی سیا افزود: غوغایی‌که مداحی در هشت سال دفاع مقدس و در دهه‌های اخیر به پا کرد، سبب شد تا سازمان سیا با تغییر شکل و محتوای مداحی‌ها آن را به انحراف بکشد تا هیئت‌های مذهبی را از ما بگیرد.
به گفته این مداح هشت سال دفاع مقدس، دشمن قصد دارد جایگاه مداحی و هیئت‌های مذهبی را تضعیف کند و بی‌محتوا کردن روضه‌خوانی‌ها و مداحی‌ها یکی از مهمترین اهداف دشمن برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی ایران است.
وی یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه، روضه‌خوانی و مداحی‌های خانگی را نیز برای دشمن مهم قلمداد کرد و گفت: باید مواظب بود تا کسی خطایی را که خواسته دشمن است، انجام ندهد.
آهنگران تاکید کرد: هیچ فردی مثل مقام معظم رهبری در ریز مسائل مداحی وارد نشده است و تا به این اندازه به شعر و مداحی حساسیت نداشته است.
به گفته وی، اشعاری که در دفاع مقدس سروده شده است، ۹۵ درصد خواسته انقلابیون و پیشکسوتان مداحی ما را بر آورده کرده است.
وی اذعان داشت: افرادی که معتقدند روضه افسردگی می‌آورد، باید در عملیات حضور داشتند و مشاهده می‌کردند روضه امام حسین(ع) برای رزمندگان چه محرک عجیبی بود.
آهنگران گفت: بیشترین تبلیغات در دفاع مقدس بر عهده مداحان بود و مداحی توانست هشت سال دفاع مقدس را با موفقیت به پیش برد.
وی افزود: تجلی مداحی در هشت سال دفاع مقدس به گونه‌ای بود که گردان‌ها و لشکرها بدون روضه امام حسین(ع) و پیشانی‌بند یا زهرا(س) و یا علی(ع) محال بود وارد عملیات شوند.
به گفته وی، رزمندگان اسلام معتقد بودند تا روضه امام حسین(ع) خوانده نشود، نیرو و قدرت واقعی برای انجام عملیات را به دست نمی‌آوردند./

کد خبر 137276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.