25 استان میزبان آثار بخش بین الملل جشنواره هنرهای تجسمی

خبرگزاری ایمنا: دبیر کل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: آثار برگزیده بخش بین الملل این جشنواره از ۲۰ بهمن ماه در ۲۵ استان کشور به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش ایمنا، سید عباس میرهاشمی در این باره اظهار کرد: این دوره از جشنواره در ۴ بخش ملی، بین المللی، مکمل و جنبی برگزار می شود. 
وی افزود: بیش از ۱۹ هزار اثر از ۵۶ کشور جهان به ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی ارسال شده که ۴۵ درصد آثار ویژه بانوان است .
دبیر کل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: بیشترین آثار ارائه شده در بخش ملی در این دوره از جشنواره به ترتیب از استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی بوده است.
وی ادامه داد: ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجرمیزبان آثار هنرمندان ۱۰ کشور جهان همچون ترکیه، برزیل، اندونزی، صربستان، چین و آمریکا و ...است.
میرهاشمی با بیان اینکه داوران این دوره از جشنواره در مجموع ۹۹۰ اثر از ۸۰۰ هنرمند را برگزیدند، خاطرنشان کرد: ۵۷ درصد آثار هنرمندان سایر کشورها به این جشنواره راه یافتند.
وی یادآور شد: داوری بخش ملی و بین المللی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجربه ترتیب در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه انجام می شود.
گفتنی است، ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی(نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیک هنری و مجسمه سازی)، بین الملل( عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی) و مکمل( فیلم های مستند هنرهای تجسمی) ۱۴ بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار می شود.
کد خبر 134657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.