کاهش سهمیه تمتع و بیشترین افزایش قیمت در اصفهان/ زاهدی: مشکل حل شد

خبرگزاری ایمنا: با توجه به این‌که مسوولان سازمان حج و زیارت، بیشترین اختلاف قیمت در تغییر کاروان‌ها را مربوط به استان اصفهان بعد از کاهش سهمیه حج تمتع اعلام کرده‌اند، سرپرست سازمان حج و زیارت از حل شدن این موضوع در اصفهان خبر داده است.

به گزارش ایمنا عربستان امسال به علت ساخت و ساز در مسجد الحرام حدود ۲۰ درصد از سهمیه زائران همه کشورهای اسلامی را کاهش داد که کشور ایران نیز از این وضعیت مستثنی نبود. این امر تغییراتی از جمله لغو برخی از هتل‌های طرف قرارداد در شهرهای مدینه و مکه، جابجایی حدود ۱۶ هزار زائر حج تمتع در کاروان‌ها و به دنبال آن افزایش قیمت برای برخی از زائران را به دنبال داشت.
بنابراین گزارش غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت چندی پیش اعلام کرد: به دلیل حذف هتل‌ها، مجبور شدیم گروهی از زائران را برای اسکان به هتل‌های دیگری منتقل کرده و در این خصوص تلاش شد تا زائران در گروه‌های قیمتی مشابه، منتقل شوند.
وی‌ گفت: البته برخی از زائران در گروه‌های قیمتی پایین‌تر و برخی نیز در گروه‌های بالاتر جا به‌ جا شده‌اند.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که در ۱۷ استان جابجایی در کاروان‌ها صورت نگرفت، گفت: از ۱۶ هزار زائری که در کاروان‌ها جابه‌جا شدند، حدود ۳۵۰۰ نفر از زائران به گروه‌های قیمتی بالاتر منتقل شده‌اند.
به گفته رضایی حذف کاروان‌ها نیز بر اساس ارزشیابی‌ها و امتیازات کاروان ها بوده است.
وی اعلام کرد: افرادی که به گروه‌های قیمتی بالاتر منتقل شده‌اند باید مابه التفاوتی را در این راستا پرداخت کنند.
رضایی در این خبر به موضوع مهمی نیز اشاره و بیشترین اختلاف قیمت در تغییر کاروان‌ها را مربوط به استان اصفهان اعلام کرده است.
وی ادامه داد: برخی از زائران اصفهانی باید مبلغی بیش از یک میلیون تومان را پرداخت کنند.
براین اساس غلامعلی زاهدی سرپرست سازمان حج و زیارت استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تایید صحبت غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اظهار کرد: از دو هزار زائر اصفهانی که به دلیل ادغام شدن در کاروان‌ها با افزایش قیمت روبرو شده بودند، با رایزنی‌های انجام شده توانسته‌ایم برای یک هزار زائر زمینه کاهش قیمت را فراهم کنیم.
وی با بیان این‌که افزایش قیمت اولیه برای این دو هزار نفر زائر بالای ۵۰۰ هزارتومان بوده است، گفت: با تغییر هتل‌ها در عربستان، افزایش قیمت یک هزار زائر اصفهانی را به حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان رسانده‌ایم.
به گفته سرپرست سازمان حج و زیارت استان اصفهان، خوشبختانه مشکل چشمگیر بودن افزایش قیمت حج تمتع ۹۲ زائران اصفهانی حل شده و تاحدودی به حالت تعادل رسیده است.
البته ناگفته نماند که زاهدی به این موضوع هم اشاره کرده که در بین زائران اصفهان عده‌ای باید مابه التفاوت نزدیک به یک میلیون را بپردازند ولی تعداد آنها مورد توجه نیست. ۳۱۳/

کد خبر 111651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.