تیتر سه زیرسرویس

  • فراخوان بهار ۹۹ نشریه الکترونیک داستانی «سروا» منتشر شد

    فراخوان بهار ۹۹ نشریه الکترونیک داستانی «سروا» منتشر شد

    دوماهنامه الکترونیک داستانی سروا فراخوان بهار ۹۹ "ارسال داستان" خود را منتشر کرد.

  • در خیابانی که تو زندگی می‌کنی

    در خیابانی که تو زندگی می‌کنی

    بکی با خودش فکر می‌کرد، اگر در عصر دیگری به دنیا آمده بود، حتماً بدون داشتن تحصیلات مدیریت، باید پرستار کر و کثیفی می‌شد که بدون فکر و اندیشه به بچه‌های آدم پولدارها رسیدگی کند. اما این فکر با تمام جزئیاتش آزاردهنده بود و حتی یک راز مشروع هم برای او نبود.

  • محله سه پیج

    محله سه پیج

    من فقط می خواهم داستان کوتاه بنویسم. چطور می‌شود این وضعیت بغرنج را توضیح داد؟ از بس نمی شود این شرایط را بیان داشت پس می نویسم، اصلا مهم نیست! چخوف چه دستور العملی تجویز کرده؟ اصلا مهم نیست.

  • سقوط در دریای تاریک

    سقوط در دریای تاریک

    رود تایمز یک حیوان کثیف است که مثل مار در کوچه های لندن می خزد و همه رودها به آن سرازیر می شوند.

  • از عشق پروانه

    از عشق پروانه

    برای بار چندم است که عکس را از جیب پیراهنم می‌کشم بیرون. نمی‌دانم چرا سیر  نمی‌شوم؟! هر دفعه به خودم قول می‌دهم که این بار آخر است باید حواسم را جمع رانندگی کنم اما هربار می‌شوم بدقول‌ترین آدم دنیا!

  • میو میو عوض می شه!

    میو میو عوض می شه!

    گربه ای دارم من، نامش «نوشا»ست. هشت ماهه شده و شیطانی می کند برای من و برای خودش.

  • بودن یا نبودن!

    بودن یا نبودن!

    وقتی داستان می‌خوانیم، ممکن است چنان غرق در ماجراها یا ریزه‌کاری‌های رفتار و افکار شخصیت‌ها بشویم که چرایی و چگونگی خلق هر شخصیت به شکل خاص و اینکه ما چگونه در حال برقراری ارتباط با شخصیتی تخیلی هستیم و از این مهم تر، چرا آن را باور می‌کنیم، کمتر به ذهنمان بیاید.

  • سفری در شهر با بندانگشتی

    سفری در شهر با بندانگشتی

    از آنجا که کودکان جثه‌ای کوچکتر دارند از زاویه‌ی دیدی دیگرسان فضاهای شهری را مشاهده و درک می‌کنند. اما این تنها تفاوت آن‌ها با بزرگسالان  نیست؛ ساختار به بلوغ نرسیده‌ی مغز کودکان دلیل دیگری برای درک متفاوت آن‌ها از فضای شهری است.

  • پایانِ اندوهبارِ کودکی در داستانِ «مردِ خندان»، نوشته‌ی سالینجر

    پایانِ اندوهبارِ کودکی در داستانِ «مردِ خندان»، نوشته‌ی سالینجر

    جهانِ کودکی، جهانِ شیفتگی به داستان است؛ آنچه بیش از همه گروهِ کومانچی‌ها را به هم می‌پیوندد داستانِ «مرد خندان» است.

  • بچه های خوب بد

    بچه های خوب بد

    مارک تواین در نوشته های خود بارها از شوخی و شیطنت استفاده کرده است و آثار گوناگونی را به رشته تحریر درآورده است اما دو داستان او را با مقایسه تفسیری می توانیم بررسی کنیم و نگاه متفاوت او را به کودکان و نوجوانان دریابیم.