نمایشگاه CES، یکی از بزرگترین رویدادهای تکنولوژی جهان است که هر سال در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی در شهر لاس وگاس برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از برندهای شناخته‌شده فناوری جهان، تازه‌ترین محصولات خود را در نمایشگاه  CES 2020 رونمایی خواهند کرد؛ این نمایشگاه از هفتم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ۹۸) تا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) برگزار می‌شود. در ادامه به معرفی بعضی از محصولاتی که انتظار می‌رود در این نمایشگاه رونمایی شود، می‌پردازیم:

دستیار هوش مصنوعی  Neon 

با توجه به گزارش‌های اخیر، شرکت سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه CES ۲۰۲۰، دستیار دیجیتالی هوش مصنوعی قدرتمند و جدیدی به نام Neon را معرفی کند. به نظر می‌رسد هوش مصنوعی Neon، تفاوت‌های بسیاری با دستیار هوشمند گوگل دارد و محصولی کاملا جدید و مجزا است. با توجه به اطلاعات منتشر شده در وب سایت رسمی سامسونگ، Neon یک انسان دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی است  می‌تواند عواطف انسان را تقلید کند؛ ظاهرا این دستیار هوش مصنوعی با همکاری سامسونگ و آزمایشگاه پیشرفته STAR Lab توسعه پیدا کرده است.

تلویزیون انعطاف پذیر ال جی

 ال جی سال گذشته در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ تلویزیون انعطاف پذیری را معرفی کرد که دارای صفحه نمایش ۶۵ اینچی بود. به نظر می‌رسد امسال نیز قرار است این شرکت از نسخه جدید تلویزیون خود که قابلیت نصب روی سقف خانه‌ها را دارد، رونمایی کند. ال جی ادعا کرده است که کاربران می‌توانند زمان استفاده از این نمایشگر، آن را همانند پرده پروژکتور پایین بکشند و در صورت عدم نیاز نیز آن را جمع کنند؛ این محصول برای محیط‌هایی که کمبود فضا دارند، بسیار مناسب است.

پردازنده‌های قدرتمند AMD

AMD در سال ۲۰۱۹ پردازنده‌های اصلی و گرافیکی خود را به فناوری تازه و حرفه‌ای هفت نانومتری مجهز کرد؛ انتظار می‌رود این شرکت در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از محصولات جدید خود مانند پردازنده "AMD Threadripper ۳۹۹۰X" رو نمایی کند. این پردازنده با ۱۲۸ رشته پردازشی و ۶۴ هسته قدرتمندترین عملکرد را خواهد داشت. ممکن است این شرکت محصول دیگر خود به نام "Ryzen Threadripper ۳۹۸۰X" که مجهز به ۴۸ هسته و ۹۶ رشته پردازشی است را نیز در بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی امسال معرفی کند.

گوشی هوشمند وان پلاس

در نمایشگاه CES ۲۰۲۰، شاهد رونمایی گوش هوشمند "Concept One" توسط شرکت وان پلاس خواهیم بود؛ به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند دارای یک دوربین نامرئی باشد، سنسورهای دوربین این محصول در قسمت پایینی یک قسمت شیشه‌ای قرار گرفته است که می‌تواند تغییر رنگ دهد؛ در صورت مات‌شدن این شیشه، دوربین اصلی گوشی مخفی می‌شود. دوربین اصلی Concept One، دارای طراحی عمودی است.

لپ تاپ MSI

شرکت MSI قصد دارد در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از لپ تاپ جدید خود با عنوان "Creator ۱۷" رونمایی کند. این دستگاه اولین لپ تاپی خواهد بود که به نمایشگر Mini LED مجهز است و بر خلاف دیگر پنل‌ها از درخشندگی بیشتر و کنتراست بالاتری بهره می‌برد. Mini LED، می‌تواند دنیای نمایشگرها را دچار تغییر زیادی کند؛ این فناوری قادر است همانند نمایشگرهای OLED، کیفیت تصویر بهتر و دقت بالای نمایش رنگ‌ها را ارائه دهد. علاوه بر این، شرکت MSI ادعا کرده است که این مدل لپ تاپ به جدیدترین پردازنده و تراشه گرافیکی مجهز است و از خروجی تصویر با کیفیت ۴K پشتیبانی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.