مردم شهر خانیای یونان در یک فعالیت گروهی بطری‌های بازیافتی را برای زیباسازی شهر خود به کار بردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه توجه به محیط زیست و منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین وظایف هر شهروند به شمار می‌رود. در بازیافت که به معنای استفاده مجدد از مواد دور ریختنی است، ضایعات بطری‌های آب و سایر نوشیدنی‌ها ممکن است بیش از هر چیز دیگر به چشم بخورد چراکه این بطری‌ها اگر بازیافت نشود باعث آلودگی هوا می‌شود.

ساکنان شهر خانیا (هانیا) ، واقع در استان کرت در کشور یونان، تحت حمایت یکی از شرکت‌های معماری این شهر، در پروژه‌ای به نام Argallios، به معنای "متفاوت‌تر" تصمیم به جمع‌آوری بطری‌های آب از زباله‌های شهر گرفتند تا این بطری‌ها را روی حصارهای یکی از مدارس ابتدایی شهر خانیا، در محله‌ای با امکاناتی کم‌تر از سایر مناطق، نصب کنند.

تیم خلاقی که در انجام پروژه Argallios شرکت کرد، از دانش‌آموزان مدارس، والدین و معلمان آن‌ها تشکیل شد که ای با همکاری هم تصمیم گرفتند یکی از طرح‌های سنتی شهر خود به شکل گلیم‌بافی را در چیدمان بطری‌های رنگارنگ روی حصار مدرسه پیاده کنند.

برای اتمام زیباسازی دیوارهای مدرسه ابتدایی، تعداد دو هزار و ۱۰۰ بطری بازیافتی پلاستیکی جمع‌آوری شد که این بطری‌ها پس از جمع‌آوری مورد شستشور قرار گرفت، سپس فعالان پروژه بطری‌ها را به شش رنگ متفاوت رنگ کردند و در داخل سوراخ‌های الماس مانند حصارهای مدرسه قرار دادند. در نتیجه رنگ و چیدمان بطری‌ها نمایی بسیار زیبا به مدرسه بخشید.

استفاده از مواد زائد در طراحی یک شهر نه تنها زیبایی آن را دو چندان می‌کند، بلکه حس توجه به محیط زیست را در میان ساکنان شهر تقویت می‌کند و آن‌ها را به سمت مشارکت مردمی در طراحی شهر خود با کم‌ترین هزینه سوق می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.