مرکز کنوانسیون دوبلین (CCD) تنها مرکز برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در ایرلند است که مجموعه کاملی از خدمات تخصصی را ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این مرکز دومین محل مهم برگزاری رویدادها در اروپا و سومین در سراسر جهان است و شامل ساختمان شیشه‌ای دهلیز مانندی است که در قلب شهر پر جنب و جوش و تاریخی دوبلین، بر فراز رودخانه لیفیه بنا شده است و با وجود ۲۲ اطاق در ابعاد گوناگون می‌تواند پذیرای هشت تا ۸۰۰۰ نماینده باشد. ساختمان این مرکز دارای مساحتی بالغ بر ۴۵۰۰ مترمربع شامل اتاق‌های کنفرانس، سالن انتظار، تالارها، سالن‌ها و فضای بیرونی، حوزه‌های ثبت‌نام و مدیریت رویداد، فضاهای مخصوص استراحت یا مباحثه و محل‌های سرو غذا و نوشیدنی است و جدای از آن‌ها سالن اجتماعاتی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع دارد.

شش سالن موجود در این ساختمان با ارائه منظره پانورامای وسیعی از رودخانه لیفیه، مرکز شهر و کوه‌های Wicklow می‌تواند پذیرای حدود سه هزار میهمان باشد. سالن‌ها همچنین محل برگزاری نمایشگاه‌های موقت است که باعث افزایش مشارکت میان نمایندگان می‌شود. لابی و راهروهای سرپوشیده نیز به عنوان محل برگزاری کنسرت‌های آزاد عمل می‌کنند که به عموم مردم امکان حضور در لابی طبقه همکف به منظور تجربه حضور در ساختمان با بازدید از نمایشگاه‌های موقت هنری را می‌دهد.

دیگر بخش‌های ساختمان شامل سالن‌های نمایشگاه و ضیافت، اتاق جلسات، دفاتر اداری، سالن اجتماعات و امکانات پشتیبانی همه در طبقات بالا قرار دارد. ساختمان به دلیل پنل‌های دارای لامپ‌های ال‌ای‌دی که بر دیوارهای سنگی شرق و غرب نصب شده، در طول شبانه‌روز از سایر ساختمان‌های شهر متمایز جلوه می‌کند.

 معماری منحصر به‌ فرد این مرکز بازتابی از عملکرد برنامه‌ریزی شده داخلی است و دیوارهای سنگی بیرونی آن دارای نمای لعابی و قاب ضد زنگ منحنی و شیشه‌ای چند لایه با کارایی بالا و پوشش کم‌کربن است. به علاوه کل بنا مجهز به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب برای تهویه مطبوع است و پارکینگ زیرزمینی آن با وجود ۳۲۰ فضا  در ایام هفته از ساعت هفت صبح تا نیمه شب آماده خدمت‌رسانی است. دسترسی به پارکینگ از مرکز شهر، خیابان شهرداری و North Wall  Quay امکانپذیر است ولی خروج از آن به دلیل مسائل امنیتی از قسمت شرقی ساختمان انجام می‌گیرد و مستقیم به ورودی اصلی ساختمان راه ندارد.

این محل به منظور جذب اجرای کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی طراحی شده است و ساختمان آن اولین سالن بدون کربن در جهان با استفاده از سیمان کم‌کربن است که طراحی مدرن آن با بالاترین استانداردهای پایدار محیط‌زیست مطابقت دارد و در ساخت آن، مواد و سیستم‌ها، روش‌های ساخت و ساز و شیوه‌های تعمیر و نگهداری به گونه‌ای انتخاب شده‌ است که پایدارترین سازه را ارائه دهد. مواد به کار رفته در هر دو بخش بیرونی و داخلی ساختمان نیز نمایانگر بهترین طراحی، دوام و کمترین هزینه لازم برای تعمیر و نگهداری است.

 این مرکز اولین محل برگزاری کلاس‌های جهانی برای کنفرانس‌ها و رویدادهای بین‌المللی است که تنها ۱۵ دقیقه با فرودگاه دوبلین فاصله دارد. به علاوه وجود چندین روش حمل و نقل مسافر از جمله قرار گرفتن در نزدیکی ایستگاه تراموا و فاصله چند دقیقه‌ای با بندرگاه پایانه شهر امکان دسترسی آسان و سریع را به سایر نقاط شهر فراهم می‌آورد که علاوه بر ایجاد یک بازار بین‌المللی کسب و کار، آن را به بهترین مکان برای برگزاری بی‌نظیر رویدادها تبدیل می‌کند.

طرح اولیه ساخت این محل به عنوان یک مرکز کنوانسیون ملی در سال ۱۹۹۵ ارائه ولی نیمه‌کاره رها شد و در سال ۱۹۹۷ با روی کار آمدن دولت جدید مجددا مطرح گردید و در سال ۱۹۹۸ به مرحله اجرا درآمد. طرح اولیه همچنین شامل ایجاد دو هتل با ۲۵۰ اتاق بود که یکی از آنها جای خود را به پارکی در پشت مرکز داد. ساخت بنا در سپتامبر ۲۰۱۰ به پایان رسید و از آن زمان تاکنون میزبان بیش از ۱۵۰۰ رویداد و برنده ۴۰ جایزه صنعتی شده است و دو سال متوالی به عنوان مهمترین مرکز کنفرانس و اجلاس اروپا برگزیده شده است.

شهرت جهانی این ساختمان نمادین مبنی بر نوآوری‌های معماری مخصوصا دیوارهای شیشه‌ای و منحنی‌شکل آن و همچنین ارائه خدمات استثنایی با امکانات جدید و فوق‌پیشرفته به بهترین شکل ممکن است که وجود یک تیم کاری متخصص و خدمات‌رسانی فوق‌العاده عالی آن در این زمینه نقش مؤثری دارد. به علاوه با وجود تردد گردشگران و نمایندگان در سطح شهر، وجود این مرکز به ایجاد درآمد قابل توجهی برای اقتصاد ایرلند کمک می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.