به گزارش خبرگزاری ایمنا، تازهترین گزارش منتشرشده از سوی مینگچی کو، تحلیلگر مطرح زنجیره تأمین اپل، حاکی از آن است که شرکت اپل قصد دارد در نسل آینده گوشیهای خود، میزان حافظه رم مدلهای استاندارد آیفون را افزایش دهد.
بر اساس این گزارش، مدلهای iPhone 18 و iPhone 18e که انتظار میرود بهار سال آینده معرفی شوند، به ۹ گیگابایت حافظه رم مجهز خواهند شد. این میزان رم نسبت به نسل قبل افزایش یافته، اما نکته جالب استفاده از چینش غیرمعمول حافظه است.
طبق ادعای این تحلیلگر، اپل در این دو مدل از شش تراشه حافظه ۱.۵ گیگابایتی استفاده خواهد کرد؛ در حالی که مدلهای iPhone 17 و iPhone 17e از چهار تراشه ۲ گیگابایتی بهره میبرند. هرچند این ترکیب حافظه در نگاه نخست غیرمعمول به نظر میرسد، اما در نهایت ظرفیت رم دستگاه را به ۹ گیگابایت میرساند.
گفته میشود هدف اصلی اپل از این افزایش، اجرای روانتر قابلیتهای Apple Intelligence است. مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی اپل برای پردازشهای محلی به حافظه بیشتری نیاز دارند و افزایش رم میتواند عملکرد این قابلیتها را در اجرای همزمان برنامهها، پردازش متن، تولید تصویر و سایر قابلیتهای هوش مصنوعی بهبود ببخشد.
در همین حال، گزارش مینگچی کو نشان میدهد مدلهای iPhone 18 Pro، iPhone 18 Pro Max و iPhone Ultra از ۱۲ گیگابایت حافظه رم بهره خواهند برد. این مدلها نیز ظاهرا از هشت تراشه ۱.۵ گیگابایتی برای دستیابی به این ظرفیت استفاده میکنند.
از نظر سختافزاری نیز انتظار میرود مدلهای استاندارد iPhone 18 و iPhone 18e به تراشه A20 مجهز شوند، در حالی که نسخههای حرفهای شامل iPhone 18 Pro، iPhone 18 Pro Max و iPhone Ultra از تراشه قدرتمندتر A20 Pro بهره خواهند برد.
البته اپل هنوز بهطور رسمی مشخصات نسل آینده آیفون را تأیید نکرده است و تمامی این اطلاعات بر پایه گزارشهای منتشرشده از سوی منابع آگاه و تحلیلگران زنجیره تأمین این شرکت است. بنابراین تا زمان رونمایی رسمی، احتمال تغییر در مشخصات نهایی این محصولات وجود دارد.
نظر شما