تعویض ۲۵ هزار چراغ بوستان‌های قم برای کاهش مصرف برق

مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم گفت: در شرایط ناترازی تولید و مصرف برق، شهرداری قم با هدف کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهینه انرژی، طرح بزرگ ممیزی انرژی را در ۴۱۰ بوستان شهری اجرا کرد.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و ضرورت همکاری با شبکه توزیع برق، شهرداری قم اقدام به بهینه‌سازی سیستم روشنایی بوستان‌ها کرده است.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام نه‌تنها منجر به کاهش بیش از ۶۰ درصدی مصرف برق در فضای سبز شهری شده است، بلکه هزینه‌های جاری نگهداری را نیز به شدت کاهش داده است، افزود: اولویت ما در این طرح، حفظ ایمنی شهروندان بوده است، بنابراین جایگزینی لامپ‌های قدیمی با تکنولوژی LED به‌گونه‌ای انجام شده که هیچ نقطه کور یا فضای ناامنی در بوستان‌ها ایجاد نشود.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح در قالب «ممیزی انرژی بوستان‌ها» و در تعامل نزدیک با شرکت توزیع برق استان قم انجام شده است تا تعادلی میان «مدیریت مصرف» و «حفظ کیفیت محیط زیست شهری» برقرار شود.

کد مطلب 983285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.