حسن محمدحسینی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت احداث آبنماها در شهر اظهار کرد : استفاده از آبنما در نزدیکی محل زندگی و محل رفت و آمد شهروندان سبب آرامش میشود، چراکه آب نمادی از پاکی و آرامش است، همچنین آبنما با ایجاد چشماندازی زیبا و دل انگیز همراه با آوای خوش فرود مایع زندگی، میتواند در لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان آنها بزداید.
وی افزود: عنصر آب بهعنوان یکی از زیباترین زمینههای دیداری و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز شهری استفاده میشود.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت ۴۱ آبنما در سطح این منطقه، تصریح کرد: آبنماها با توجه به موقعیت مکانی در بوستانها، معابر و تقاطعهای شهری جانمایی شدهاند تا علاوه بر ارتقای زیبایی بصری، به ایجاد آرامش و کاهش تنشهای روانی شهروندان کمک کنند، بهعنوان نمونه، استقرار آبنما در تقاطعهایی که رانندگان ناچار به توقف پشت چراغ قرمز هستند، موجب شده است شهروندان در مدت انتظار، با تماشای جلوههای بصری و حرکت آب، لحظات آرامتری را سپری کنند.
محمدحسینی بیان داشت: آبنماهایی که در بوستانها احداث میشود، با مساحت بیشتر، نمایش مطلوب پرتاب آب و وجود نیمکتهای اطراف آن محیط دلنشینی را برای اهالی و رهگذران ایجاد و مدت زمان آرامش بخشی برای آنها فراهم میکند.
وی با اشاره به نگهداری آبنماها گفت: با توجه به فعالبودن آبنماها در ساعاتی از روز، نوسازی و تعمیر دورهای آبنماها با عملیات رنگآمیزی و تعمیرات انجام میشود، از طرف دیگر تعمیرات اساسی همچون نوسازی تاسیسات برق و آبرسانی نیز جزو فعالیتهای همکاران اداره خدمات شهری این منطقه قرار خواهد گرفت.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، آبنماهای این منطقه بهصورت چرخشی فعالیت میکنند و به همین دلیل مصرف آب آنها بسیار پایین است، همچنین آب مورد نیاز این آبنماها از شبکه آبرسانی شهری تأمین نمیشود.
وی افزود: بهدلیل آلودگی تدریجی آب، مخازن آبنماها هر یک تا دو هفته یکبار تخلیه و آب آنها با استفاده از کفکش به فضای سبز شهری منتقل میشود تا در آبیاری استفاده مجدد شود و از هدررفت منابع آبی جلوگیری شود.
نظر شما