رئیس جمهور اسلامی ایران اسلام‌آباد را ترک کرد

رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی یک روزه خود به پاکستان لحظاتی قبل اسلام‌آباد را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه هوایی نورخان، مسعود پزشکیان و هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران از سوی سید محسن نقوی وزیر کشور پاکستان و رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام‌آباد، بدرقه شد.

وی عصر امروز (سه‌شنبه به وقت محلی) با استقبال آصف علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلام‌آباد شد.

مراسم رنگارنگی برای استقبال از پزشکیان و هیات همراه در فرودگاه تدارک دیده شده بود. جنگنده‌های نیروی هوایی پاکستان با ورود هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از آن، هواپیما را تا آسمان اسلام‌آباد همراهی کردند.

در اولین جلسه کاری پزشکیان، فیلد مارشال سید عاصم منیر رئیس نیروهای دفاعی و فرمانده ارتش پاکستان به دیدار رئیس جمهور اسلامی ایران آمد.

رئیس جمهور اسلامی ایران سپس به کاخ ریاست جمهوری رفت و با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

دیدار دوجانبه با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، جلسه هیات‌های عالی رتبه به ریاست سران دو کشور، اعطای مدرک دکترای افتخاری جراحی قلب و برگزاری نشست خبری مشترک با نخست وزیر پاکستان، از آخرین برنامه های رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به اسلام‌آباد بود.

کد مطلب 982478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.