به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، امیرعباس بقایی امروز _سهشنبه دوم تیر_ در نشست کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم که با محوریت تدارکات و هماهنگیهای امنیتی-خدماتی این مراسم ملی و مذهبی در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد، با تقدیر از انسجام و هماهنگی میان دستگاههای اجرایی، خدماتی و انتظامی، اظهار کرد: ستاد عالی برگزاری این مراسم ملی به ریاست استاندار قم تشکیل شده و مسئولیت عملیاتی و اجرای آن بر عهده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان است که تمام دستگاههای مرتبط تحت نظر این ستاد در حال فعالیت شبانهروزی هستند.
وی با تبیین ابعاد بینالمللی و جایگاه معنوی این رویداد بزرگ، افزود: جایگاه قم در جهان تشیع اهمیت سیاسی و معنوی ویژهای به این مراسم بخشیده است؛ از همین رو برنامهریزیهای کلان استانی تنها معطوف به روز تشییع نیست و بازه زمانی یک هفتهای برای آمادهباش و میزبانی مستمر در نظر گرفته شده است.
فرماندار قم عنوان کرد: پیشبینی میشود خیل عظیمی از زائران بهویژه از مناطق جنوبی کشور، پیش از حضور در برنامههای تهران، وارد قم شوند و لازم است زیرساختهای لازم برای مدیریت این حضور گسترده فراهم باشد.
بقایی با اشاره به پیشبینی حضور میلیونی مردم در این مراسم، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بینظیر جمعیت، ظرفیتهای خدماتی و رفاهی استان قم بهتنهایی پاسخگوی نیازها نخواهد بود، بنابراین با تدابیر در نظر گرفته شده، استانهای همجوار به عنوان استانهای معین تعیین شدهاند تا نقش پشتیبانی عملیاتی و خدماتی را در طول این ایام ایفا کنند.
وی ضمن قدردانی ویژه از اقدامات شبانهروزی مدیریت شهری قم، تأکید کرد: شهرداری کلانشهر قم در روزهای گذشته گامهای مؤثری برای میزبانی شایسته برداشته که تأمین آب شرب زائران، ایمنسازی بلوار پیامبر اعظم (ص) به عنوان مسیر اصلی تردد، فضاسازی گسترده شهری متناسب با ایام عزاداری و حمایت همهجانبه از مواکب مستقر در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران از جمله این اقدامات ارزشمند است.
فرماندار قم ابراز امیدواری کرد: با همافزایی تمام دستگاههای اجرایی و مشارکت خودجوش مردم و هیئتهای مذهبی، قم بتواند همچون گذشته در میزبانی از رویدادهای ملی و مذهبی، عملکردی موفق و در شأن جایگاه این شهر مقدس داشته باشد.
نظر شما