ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا به پایین‌ترین سطح رسید

داده‌های اداره انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا به پایین‌ترین سطح در تاریخ این کشور رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس داده‌های اداره انرژی آمریکا، موجودی ذخایر راهبردی نفت خام این کشور در هفته گذشته و به‌دلیل جنگ علیه ایران حدود ۹.۱ میلیون بشکه در یک هفته کاهش یافت و به ۳۳۱ میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین سطح در تاریخ این کشور است.

براساس پیش‌بینی‌ها برای جبران ذخایر راهبردی از دست رفته آمریکا به سطح قبل از جنگ علیه ایران حدود یکسال زمان نیاز است علاوه‌بر این کاهش این ذخایر در نهایت قدرت چانه‌زنی آمریکا را کاهش می‌دهد و در صورت شوک‌ مجدد نفتی، آمریکا دیگر توانایی چندانی برای کنترل بازارهای نفت نخواهد داشت، چراکه به گواه کارشناسان یکی از دلایلی که قیمت نفت به‌دلیل جنگ علیه ایران به ۲۰۰ دلار نرسید آزادسازی ذخایر راهبردی نفت آمریکا بود که اکنون به پایین‌ترین سطح خود رسیده است که می‌تواند در تنش‌های آینده نوسانات گسترده‌ای در قیمت نفت ایجاد کند.

جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران ,

کد مطلب 982256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.