عمان از گفت‌وگوهای سازنده با طرف ایرانی درباره تنگه هرمز خبر داد

وزیر امورخارجه عمان، دیدارش با هیئت ایرانی به ریاست مجلس شورای اسلامی در مسقط را سازنده خواند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه الجزیره، بدر البوسعیدی اعلام کرد که در دیدار با محمدباقر قالیباف و سیدعباس عراقچی، گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره مفاد یادداشت تفاهم، به‌ویژه مسائل مرتبط با تنگه هرمز، انجام شده است.

وی افزود که دو طرف بر پایبندی به اصول حقوق بین‌الملل تأکید کرده‌اند و عمان نیز تعهد خود را نسبت به تضمین عبور ایمن کشتی‌ها از مسیرهای دریایی بدون  دریافت عوارض عبور اعلام کرده است.

ساعاتی پیش بود که خبرگزاری رسمی عمان در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که بهره‌گیری از فرصت کنونی دیپلماتیک برای حمایت از تلاش‌های صلح، تقویت روند کاهش تنش و تحکیم ثبات بر اساس اصول حقوق بین‌الملل و حسن هم‌جواری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

براساس گزارش این خبرگزاری، «دو طرف تصریح کردند که این رویکرد تعاملی باید به‌طور جدی در راستای حفظ امنیت پایدار منطقه و تضمین صریح ایمنی کشتی‌رانی در تنگه راهبردی هرمز و سایر مسیرهای بین‌المللی دریایی دنبال شود.

این موضع‌گیری و هم‌گرایی دیپلماتیک، در جریان دیدار رسمی «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و هیئت همراه وی در مسقط با بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان مطرح شد که طی آن ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات امنیتی و سیاسی منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد مطلب 982210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.