زهرا رضوی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برخی از افراد تصور میکنند از کرم ضد آفتاب تنها در فصل تابستان باید استفاده کرد اما از این کرم در تمام فصلها میتوانند استفاده کنند و مختص به فصل تابستان نیست.
وی افزود: کرم ضدآفتاب برای پیشگیری از ایجاد لک، چینوچروک مورد استفاده قرار میگیرد، اگر افراد در برابر اشعه نور خورشید از این محصول استفاده نکنند، پیر شدن پوست، ظاهرشدن لک، ابتلا به سرطان پوست را در درازمدت به همراه دارد و به همین دلیل مصرف کرم ضدآفتاب ضرورت دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بعضی از لامپها اشعه uv دارند که برای پوست مضر است، برای پیشگیری از عوارض این اشعه بهتر است افراد از کرم ضد آفتاب در منزل نیز استفاده کنند.
رضوی ادامه داد: هنگام تابش خورشید،بارش برف و باران به دلیل اشعههای موجود از کرم ضد آفتاب استفاده و هر سه ساعت آن را تمدید کنند، چراکه اثر کرم بعد از این مدت از بین میرود، بنابراین استفاده مجدد اهمیت دارد و افراد میتوانند قبل از مصرف ضدآفتاب از کرم مرطوب کننده استفاده کنند، اگر کرم دیگری روی ضد آفتاب مصرف شود مانعی ندارد.
وی با بیان اینکه مردم باید هنگام خرید ضد آفتاب به مشخصات روی محصول توجه کنند، تصریح کرد: ضد آفتاب مناسب باید اشعه ua و uv را پوشش دهد، همچنین SPF آن بین عدد ۳۰ تا ۵۰ باشد، لازم است بدانیم ضدآفتاب رنگی نسبت به ضدآفتاب بیرنگ پوششدهی بیشتری دارد.
نظر شما