تأکید مدیریت شهری اراک بر ایمن‌سازی مجتمع‌های تجاری و رفع نواقص فنی

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کلانشهر اراک با اشاره به قدمت برخی مجتمع‌های تجاری در مرکز شهر، بر ضرورت رفع سریع نواقص فنی و ایمنی این اماکن در راستای حفظ جان و مال شهروندان تأکید کرد و گفت:انتظار می‌رود پیش از بروز هرگونه حادثه احتمالی، همکاری لازم از سوی متولیان این مراکز صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، مسعود آقازیارتی اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای کارشناسی انجام‌شده و اخطارهای صادره، متأسفانه برخی مجتمع‌های تجاری نسبت به رفع نواقص ایمنی اقدام مؤثری انجام نداده‌اند که این موضوع می‌تواند احتمال بروز حوادث ناگوار را افزایش دهد.

وی افزود: شهرداری اراک در اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی، از هیئت‌مدیره و مدیران این مجتمع‌ها انتظار دارد با احساس مسئولیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص موجود و استانداردسازی فضاهای عمومی و مشاعات اقدام کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک با اشاره به مهم‌ترین نواقص شناسایی‌شده در برخی مجتمع‌ها، گفت: نبود سیستم‌های تشخیص نشت گاز و شبکه آب آتش‌نشانی، نقص در سیستم برق‌رسانی، کمبود تجهیزات اطفای حریق و نگهداری مواد اشتعال‌زا و استفاده از مصالح غیرایمن در سقف معابر از جمله مواردی است که نیازمند رسیدگی فوری است.

آقازیارتی خاطرنشان کرد: مطابق ضوابط و مقررات، مسئولیت حفظ ایمنی و نگهداری بخش‌های مشاع بر عهده مدیران و هیئت‌مدیره مجتمع‌هاست و شهرداری نیز با رویکرد پیشگیرانه و در راستای صیانت از جان و سرمایه شهروندان، پیگیری‌های لازم را تا رفع کامل نواقص ادامه خواهد داد.

وی تأکید کرد: هدف از این اقدامات، ایجاد محیطی ایمن برای کسبه و شهروندان و پیشگیری از وقوع حوادث جبران‌ناپذیر است و انتظار می‌رود پیش از بروز هرگونه حادثه احتمالی، همکاری لازم از سوی متولیان این مراکز صورت گیرد.

کد مطلب 981574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.