به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتینژاد امروز _یکشنبه هفتم دی_ در حاشیه ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده مدیریت شهر ذیل عنوان «اصفهان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی» در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از زحمات و تلاشهای شهردار اصفهان بهعنوان شهردار فرهنگی که نسبت به ارتقای جایگاه اصفهان و صیانت از آن اهتمام داشته است، همچنین معاون فرهنگی و رئیس اداره گردشگری که فراتر از ساختار سازمانی تلاش کردند، قدردانی میکنم.
وی افزود: گزارش ارائه شده در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان، ۱۰ درصد اقدامات حوزه گردشگری مدیریت شهر بود و بخش قابل توجه آن بیان نشد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه روابط خواهر خواندگی اصفهان با کازان سال جاری شکل گرفت، ادامه داد: پیوستن اصفهان به سازمان جهانی انسانگرا نیز سال جاری انجام گرفت.
وی با اشاره به زیرساختها در حوزه نوسازی در توسعه ساختار پیرامون بافت تاریخی در سطح مناطق افزود: اگر منظومه اقدامات در حوزه گردشگری مبتنی بر هدف کلان دوم تحت عنوان ارتقای جایگاه اصفهان با تکیه بر ظرفیتهای گردشگری را بنویسیم، دهها صفحه اقدام میشود.
نباتینژاد گفت: سال جاری کتاب به زبان چینی برای معرفی اصفهان در نمایشگاه گردشگری توزیع شد.
وی با بیان اینکه پیرامون بنیاد میراث ناملموس، رونمایی از کتاب و تولید محتوا انجام گرفت افزود: از سوی معاون فرهنگی مقرر شده بود، که از تمام آستینهای رویدادی امسال، دست پایتخت گردشگری بیرون بیاید، در رویدادهایی همچون جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جلسه با مجریان و ذینفعان گردشگری و همایش تور اپراتورها مورد توجه قرار گرفت.
نباتینژاد با تاکید بر اینکه بازاریابی هوشمند بر عهده ذی نفعان است، گفت: پیشنهادی در میز گردشگری مورد توجه قرار گرفت و تصویب شد مبنی بر اینکه کنسرسیوم مشترک از ذی نفعان با عنوان شرکت مقصد شکل بگیرد که شهرداری اصفهان نیز باید به عنوان یکی از ذی نفعان در آن حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: روزانه با پدیدههایی در شهر اصفهان روبهرو هستیم که اگر در هر شهری باشد، آن را متحول میکند، برای مثال مزار عماد به عنوان پایگاه گردشگری ادبی (نزدیک میدان نقش جهان) که سالها مورد غفلت واقع شده است.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات دیگر دستگاهها شهرداری همچون سازمان پایانهها، شرکت مترو، شرکت اتوبوسرانی و حتی حوزههای عمران و نوسازی که در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی به کمک آمدند، در گزارش نبود، گفت: ستاد هماهنگی درون شهرداری شکل گرفته بود؛ آنچه به عنوان نقد مطرح شد، در حوزه همافزایی برون و بین سازمانی است که در میز گردشگری تلاش شد رخ دهد، اما گویا برخی دوستان توجیه نیستند و انگار این پرچم متعلق به یک دستگاه میباشد، در حالی که این پرچم متعلق به ۲ میلیون اصفهانی و اصفهان دوست است.
وی با اشاره به اینکه این یک ایستگاهی از قطار پرسرعت اصفهان در حوزه گردشگری است که به روزهای پایانی آن نزدیک میشویم، ادامه داد: این افتخار بینالمللی برای شهر اصفهان است، همچون دیگر القاب بینالمللی که برای اصفهان داشتیم و خواهیم داشت.
نباتی نژاد تصریح کرد: همه اینها اتفاقاتی است که به ما برساند، اصفهان فقط متعلق به اصفهان نیست و مسائلی مانند خشکی زاینده رود، فرونشست و آلودگی هوا باید توسط ایران و جهان کانون توجه باشد و آن مسائل حل شود.
وی با اشاره به زیرساختهایی همچون گذر صنایع دستی، بدنه تاریخی و بافت تاریخی احیا شده که در سال ۲۰۲۶ افتتاح خواهد شد تصریح کرد: همه اینها را در منظومه دستاوردهای گردشگری و ارتقای این جایگاه بدانید، در این راستا از شهردار درخواست میکنم همچون یک پروژه، رویدادی برگزار شود و منظومه دستاوردهایی که به ما کمک میکند که ارتقای جایگاه اصفهان را داشته باشیم، برای مخاطبان و ذینفعان تبیین شود.




نظر شما