اختصاص بیش از ۱۸۵۰ میلیارد تومان برای ارتقای عدالت آموزشی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان در سال‌های ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۶، بستر اجرای برنامه‌های مؤثر فرهنگی و آموزشی را فراهم می‌کند و نقش مهمی در گسترش عدالت آموزشی، به‌ویژه برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمدرضا هاشمی امروز _شنبه ششم دی_ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با اشاره به پیش‌بینی بیش از یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور، اظهار کرد: این اعتبارات می‌تواند تحولی جدی در توسعه فضاهای آموزشی، بهبود خدمات فرهنگی و ارتقای کیفیت آموزش در استان ایجاد کند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به دانش‌آموزان دارای نیازهای خاص افزود: بازدیدهای میدانی اخیر از مراکز آموزشی نشان می‌دهد بعضی مدارس از نظر مناسب‌سازی فضا، پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان اوتیسم و افراد دارای معلولیت نیستند و این موضوع باید با برنامه‌ریزی و اقدام جدی دستگاه‌های مسئول برطرف شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد فضای آموزشی ایمن و استاندارد، نقش مستقیمی در آرامش خانواده‌ها دارد، گفت: تفکیک مناسب کلاس‌ها و رعایت فاصله‌بندی آموزشی، هم به افزایش کیفیت یادگیری کمک می‌کند و هم رفاه دانش‌آموزان را به دنبال دارد.

هاشمی با اشاره به نرخ ۹۸.۲ درصدی باسوادی در استان تصریح کرد: با وجود این آمار، مبارزه با بی‌سوادی و کم‌سوادی همچنان یک اولویت مهم است و باید با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها، مدارس و تشکل‌های مردم‌نهاد، آموزش گروه‌های هدف با مشارکت جهادی دنبال شود.

وی افزود: اجرای اقدامات ماندگار در حوزه مدرسه‌سازی، عمران آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم است تا نتایج آن به‌صورت پایدار در استان باقی بماند.

مژگان فرهبد، معاون آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به توانمندی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه تصریح کرد: موفقیت این دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی و ورزشی نشان می‌دهد که اراده و تلاش می‌تواند محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در کنکور سراسری گذشته صدها دانش‌آموز با نیازهای ویژه موفق به ورود به دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی شده‌اند، افزود: کسب مدال‌های متعدد در رقابت‌های آسیایی، بیانگر ظرفیت بالای این دانش‌آموزان است.

معاون آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به دستور وزیر آموزش و پرورش درباره رعایت اصول مناسب‌سازی در مدارس در حال ساخت خاطرنشان کرد: این رویکرد امکان تحصیل دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی‌شان را فراهم می‌کند و گامی اساسی در تحقق عدالت آموزشی به شمار می‌رود.

کد خبر 935981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.