مدیریت یکپارچه و تأمین هزینه بهره‌برداری، شرط پایداری رینگ چهارم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تأکید بر ضرورت مدیریت یکپارچه رینگ چهارم ترافیکی این کلان‌شهر گفت: هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری این پروژه باید در طرح جامع شهر پیش‌بینی و از طریق سازوکارهای قانونی از جمله دریافت عوارض تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا قاری‌قرآن امروز _جمعه پنجم دی_ در چهلمین نشست مشترک مجمع نمایندگان شهرستان و شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه رینگ چهارم ترافیکی این شهر اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم هزینه نگهداری و بهره‌برداری رینگ چهارم توسط شهرداری در طرح جامع مصوب شود، چراکه این پروژه در آینده نیازمند مدیریت مستمر، نگهداری اصولی و تصمیم‌گیری‌های یکپارچه است.

وی افزود: حتی معتقدم قطار حومه‌ای نیز باید در اختیار مدیریت شهری باشد، چراکه بهره‌برداری از زیرساخت‌های کلان شهری بدون مدیریت یکپارچه، با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد و در خصوص رینگ چهارم نیز مدیریت یکپارچه در افق بلندمدت یک ضرورت انکارناپذیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به تکمیل پروژه‌های پیرامونی شهر تصریح کرد: سال آینده ۳۰ کیلومتر از کمربند شرق اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد و با تکمیل این مسیر، خودروهای سنگین از محدوده باغ رضوان اجازه ورود به شهر اصفهان را نخواهند داشت، چراکه مسیر کمربندی به ادامه بزرگراه سردار شهید حجازی و جاده بهارستان متصل می‌شود و به سمت مبارکه امتداد پیدا می‌کند.

قاری‌قرآن با بیان اینکه رینگ چهارم صرفاً یک پروژه ترافیکی نیست، گفت: این مسیر در آینده نیازمند روسازی با دوام و متناسب با حجم تردد خواهد بود و باید از هم‌اکنون نگاه زیرساختی و بلندمدت به آن داشت تا از فرسودگی زودهنگام و تحمیل هزینه‌های مضاعف جلوگیری شود.

کد خبر 935856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.