پیش‌بینی ایجاد توقفگاه خودروهای حمل و تخلیه بار در ورودی‌ شهر اصفهان در بودجه ۱۴۰۵ شهرداری

شهردار اصفهان با اشاره به آسیب‌های تردد خودروهای سنگین به زیرساخت‌ها و تشدید آلودگی هوا در شهر گفت: در بودجه سال ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان، ایجاد توقفگاه‌هایی در ورودی‌های شهر برای توقف خودروهای حمل و تخلیه بار پیش‌بینی می‌شود تا این معضل به‌صورت اصولی مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _جمعه پنجم دی_ در چهلمین نشست مشترک مجمع نمایندگان شهرستان و شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات ماهیانه با نمایندگان مجلس و مدیریت ارشد استان اظهار کرد: این نشست دو موضوع محوری داشت که یکی از آن‌ها به رینگ یا حلقه حفاظتی شهر اصفهان، یعنی رینگ چهارم، اختصاص داشت که درباره بهره‌برداری و نگهداری آن ابهاماتی جدی وجود دارد.

وی افزود: رینگ چهارم در بخش‌هایی در محدوده شهر، بخش‌هایی در حریم و حتی قسمت‌هایی خارج از حریم قرار گرفته است و پس از احداث، به‌طور طبیعی نیازمند نگهداری، تعمیرات، نظافت و همچنین تأمین ایمنی و امنیت توسط پلیس است که همین موضوع‌ها پرسش‌هایی را درباره متولی آن ایجاد کرده بود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه ابهاماتی درباره حضور پلیس راهور یا پلیس راه در این مسیر وجود داشت، تصریح کرد: جمع‌بندی جلسه بر این اساس بود که مکاتبه‌ای با استانداری انجام شود تا مدیریت واحدی بر حلقه چهارم حاکم شود و پیشنهاد بنده این بود که شهرداری به‌عنوان نهادی که سازوکار اجرایی را در اختیار دارد، این مدیریت واحد را بر عهده بگیرد.

قاسم‌زاده گفت: دستور جلسه دوم به بررسی یکی از مشکلات حاد شهر اختصاص داشت؛ مشکلی که هم مدیریت شهری، هم راهداری، هم راهور و از همه مهم‌تر مردم به‌صورت جدی با آن درگیر هستند و نارضایتی‌های فراوانی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: این مشکل مربوط به توقف اتوبوس‌ها برای بارگیری در روبه‌روی ترمینال کاوه است؛ موضوعی که از نگاه بسیاری از حاضران در جلسه، اصل بارگیری آن غیرقانونی تلقی می‌شود، چراکه این اتوبوس‌ها فراتر از ظرفیت مجاز اقدام به حمل بار می‌کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر مسائل قانونی، این وضعیت به‌دلیل خارج بودن از مسیرها و مدارهای قانونی، زمینه سوءاستفاده احتمالی را فراهم می‌کند و مهم‌تر از همه، باعث ایجاد اختلال در ترافیک و خدشه به امنیت اجتماعی شده است که همین امر ضرورت حل فوری آن را دوچندان می‌کند.

قاسم‌زاده گفت: در این نشست اجماع وجود داشت که این مسئله باید در شهر حل‌وفصل شود و مقرر شد با محوریت فرماندار، تقسیم کاری میان دستگاه‌های مختلف انجام گیرد تا هر مجموعه در حوزه مأموریت ذاتی خود ایفای نقش کند و این مشکل شهری برطرف شود.

وی افزود: در عین حال، همه بر این نکته تأکید داشتند که ساماندهی باید با رعایت حال رانندگان اتوبوس انجام شود تا آن‌ها متضرر نشوند و در چارچوب قانون، سازوکار حمل بار در کنار حمل مسافر در داخل خود ترمینال پیش‌بینی شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود ماشین‌های سنگین حامل بار به داخل شهر، تصریح کرد: شهرداری پیش‌بینی کرده است توقفگاه‌هایی در مبادی ورودی شهر ایجاد شود تا خودروهای سنگین بار خود را در این نقاط تخلیه کرده و انتقال بار به داخل شهر با خودروهای سبک‌تر انجام شود.

قاسم‌زاده گفت: تردد خودروهای سنگین دو آسیب جدی به شهر وارد می‌کند؛ نخست افزایش آلایندگی و دوم وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های شهری به دلیل وزن بالای خودرو و بار، به‌گونه‌ای که بسیاری از آسفالت‌ها و حتی تأسیسات زیربنایی همچون لوله‌های آب و فاضلاب آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد در بودجه سال ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان، ایجاد توقفگاه‌هایی در ورودی‌های شهر برای توقف خودروهای حمل و تخلیه بار پیش‌بینی می‌شود تا این معضل به‌صورت اصولی مدیریت شود.

کد خبر 935821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.