ضرورت تعیین مدیریت واحد رینگ چهارم ترافیکی اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موضوع رینگ چهارم یا حلقه حفاظتی شهر اصفهان با توجه به ابهامات مدیریتی، نیازهای ایمنی و حجم بالای هزینه‌های انجام‌شده، در دستور بررسی قرار گرفت و هدف اصلی، رسیدن به مدیریت واحد برای تکمیل، بهره‌برداری و ارتقای ایمنی این مسیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _جمعه پنجم دی_ در چهلمین نشست مشترک مجمع نمایندگان شهرستان و شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سابقه تصویب رینگ حفاظتی اصفهان اظهار کرد: رینگ چهارم سال‌ها قبل تصویب شده، مسیر آن مشخص بوده و درباره اجرای آن اجماع وجود داشته است، به‌طوری که بیش از ۵۰ درصد این مسیر در محدوده و حریم شهر اصفهان قرار دارد و تاکنون ۱۴ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: حدود پنج تا شش کیلومتر از این مسیر، به‌ویژه در نیمه شرقی که مسیر پرترددی نیز محسوب می‌شود، باقی مانده و در این میان، بحث‌هایی درباره مدیریت راهداری بر این مسیر مطرح شده که باعث بروز مشکلاتی در صدور برخی مجوزها و تأمین امکاناتی مانند تابلوهای راهنمایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همین ابهامات باعث طرح موضوع در جلسه شد، تصریح کرد: اگر واقعاً مدیریت این مسیر بر عهده راهداری باشد، باید بودجه‌های بسیار سنگینی برای آن اختصاص داده شود، چراکه این پروژه هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بخش عمده هزینه‌ها تاکنون توسط شهرداری انجام شده است.

نورصالحی گفت: یکی از مسائل مهم، موضوع اراضی راه‌آهن در مسیر رینگ چهارم است که مدت‌هاست برای آن پیگیری و مکاتبه انجام می‌شود، اما عملاً دستگاه‌هایی که باید مشکل‌گشا باشند، در این موضوع به مانع تبدیل شده‌اند و همین مسئله روند تکمیل پروژه را با چالش مواجه کرده است.

وی ادامه داد: هدف جلسه این بود که درباره مدیریت این مسیر به جمع‌بندی برسیم؛ اینکه آیا عوارضی وضع شود یا نشود، یا مدل مدیریتی به چه شکلی باشد، همگی نیازمند یک مدیریت واحد است که این موضوع محور اصلی بحث جلسه امروز بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر دولت خود را متولی این پروژه می‌داند، باید آن را از شهرداری تحویل بگیرد، هزینه‌های لازم را تأمین کند، پل‌ها و تعریض مسیر را تکمیل کند، در حالی که این حجم از کار عملاً از توان دولت خارج است و به همین دلیل درخواست ما این بوده که مدیریت پروژه به شهرداری واگذار شود.

نورصالحی گفت: شهرداری در حال حاضر هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و آمادگی دارد تکمیل پروژه را ادامه دهد و یکی از راهکارهای مدیریتی برای بهبود وضعیت ترافیکی این مسیر، وضع عوارض برای برخی خودروهای سنگین، به‌ویژه خودروهایی است که کاری در شهر ندارند تا از کنارگذر شرقی عبور کنند و وارد رینگ‌های شهری نشوند.

وی افزود: این اقدام می‌تواند بار ترافیکی مسیر را کاهش دهد و به ارتقای ایمنی کمک کند و هدف اصلی نیز همین بوده است؛ موضوعی که در جلسه مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد با محوریت استانداری، تصمیم نهایی درباره مدیریت واحد حلقه چهارم شهر اصفهان اتخاذ شود.

کد خبر 935818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.