ساماندهی بهره‌برداری رینگ چهارم و خیابان کاوه در دستور کار قرار گرفت

دبیر مجمع منتخبین مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر گفت: دو موضوع محوری شامل تعیین تکلیف بهره‌برداری از رینگ چهارم شهر و ساماندهی نابسامانی‌های ایجادشده در خیابان کاوه با حضور مدیریت شهری، نمایندگان مجلس و مدیریت ارشد استان بررسی و تصمیمات مشخصی برای اجرا اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _جمعه پنجم دی_ در چهلمین نشست مشترک مجمع نمایندگان شهرستان و شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری چهلمین جلسه مجمع منتخبین شهر اصفهان اظهار کرد: جلسه چهلم مجمع منتخبین مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر با حضور مدیریت شهری و مدیریت ارشد استان برگزار شد که دو موضوع اصلی در دستور کار قرار داشت و نیازمند هماهنگی جدی میان دستگاه‌های مختلف بود.

وی افزود: موضوع نخست مربوط به ساماندهی و بهبود وضعیت بهره‌برداری از رینگ چهارم یا همان حلقه حفاظتی شهر اصفهان بود که در حال حاضر از نظر حوزه مسئولیتی با نوعی تناقض مواجه است، چراکه این مسیر در حریم شهر قرار دارد اما مرجعیت قانونی نگهداری آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.

دبیر مجمع منتخبین مردم اصفهان در مجلس و شورای اسلامی شهر تاکید کرد: در عین حال، مسائل مربوط به تصادفات و ایمنی این مسیر بر عهده پلیس راه قرار دارد و این در حالی است که احداث این حلقه حفاظتی و تأمین تمامی هزینه‌های آن تاکنون بر عهده مدیریت شهری بوده است که همین موضوع ضرورت تعیین تکلیف را دوچندان می‌کند.

قربانی گفت: به دلیل این وضعیت، لازم بود با هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و مدیریت ارشد استان مشخص شود که اداره، نگهداری و ادامه بهره‌برداری از این مسیر مهم شهری به چه ترتیبی باید انجام شود تا هم منافع عمومی حفظ شود و هم از بروز مشکلات حقوقی و اجرایی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در این جلسه تصمیماتی اتخاذ شد که بر اساس آن مقرر شد با توجه به هزینه‌های سنگینی که تاکنون مدیریت شهری برای بخش‌هایی از این رینگ که به بهره‌برداری رسیده پرداخت کرده و رقمی نزدیک به سه هزار همت هزینه شده است، ساماندهی این مسیر همچنان با محوریت مدیریت شهری انجام شود.

دبیر مجمع منتخبین مردم اصفهان در مجلس و شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون مدیریت تردد، مسائل ایمنی، نگهداری زیرساخت‌ها و همچنین ساماندهی عبور و مرور کامیون‌های سنگین که می‌توانند آسیب‌های جدی به این مسیر وارد کنند، از جمله مواردی است که در قالب این تصمیمات به مدیریت شهری سپرده شد.

قربانی گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای اخذ عوارض از خودروهای عبوری، به‌ویژه کامیون‌ها، در دستور کار قرار گرفت تا با توجه به وجود کمربندی شهر اصفهان به موازات حلقه چهارم، خودروهای سنگین ترجیح ندهند از این مسیر شهری استفاده کنند.

وی افزود: هدف از این تصمیم آن است که عبور کامیون‌ها از حلقه حفاظتی کاهش یابد تا علاوه بر جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌ها، مشکلات متعدد برای ساکنان مناطق اطراف و همچنین معضلات زیست‌محیطی و ترافیکی ایجاد نشود و نظم بهتری در شبکه حمل‌ونقل برقرار شود.

دبیر مجمع منتخبین مردم اصفهان در مجلس و شورای اسلامی شهر تاکید کرد: موضوع دوم این جلسه به نابسامانی‌های موجود در خیابان کاوه اختصاص داشت که به‌واسطه فعالیت انبارهایی ایجاد شده که در ابتدا مجوز حمل بارهای جزئی داشتند اما اکنون به مراکز باربری سنگین تبدیل شده‌اند.

قربانی گفت: این مراکز با تحویل بار به اتوبوس‌ها برای انتقال به مقصد، مشکلات متعددی از جمله تشدید ترافیک، نارضایتی ساکنان، ایجاد خطرات ایمنی برای مسافران و برهم‌زدن نظم شهری در این محدوده ایجاد کرده‌اند که نیازمند برخورد قانونی و ساماندهی فوری است.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد با محوریت فرماندار، اقدامات لازم برای ساماندهی این وضعیت انجام شود؛ به‌گونه‌ای که هم برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد و هم زیرساخت‌های متناسب با ظرفیت‌های قانونی برای فعالیت‌های مجاز ایجاد شود.

دبیر مجمع منتخبین مردم اصفهان در مجلس و شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد بخشی از این فعالیت‌ها در صورت امکان در مجموعه پایانه کاوه ساماندهی شود تا از تمرکز بی‌ضابطه باربری‌ها در خیابان کاوه جلوگیری شود و شرایط ایمن‌تری برای شهروندان و مسافران فراهم آید.

قربانی گفت: در پایان جلسه مقرر شد در نشست بعدی مجمع، گزارشی از اقدامات انجام‌شده ارائه شود تا با توجه به شکایت‌های متعدد مردمی، نابسامانی‌های موجود، تشدید ترافیک و مسائل ایمنی مرتبط با حمل بار توسط اتوبوس‌ها، روند ساماندهی به‌صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

کد خبر 935817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.