نظارت ترافیکی رینگ چهارم اصفهان باید با تأمین ایمنی و تعیین متولی مشخص شود

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به لزوم تعیین تکلیف متولی نظارت و رسیدگی در بخشی از رینگ چهارم ترافیکی شهر گفت: تقسیم‌بندی محدوده نظارتی، تأمین تجهیزات، مدیریت سرعت و توجه به ایمنی مسیر از الزامات بهره‌برداری این محور است و نباید بدون پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اصغر زارع امروز _جمعه پنجم دی_ در چهلمین نشست مشترک مجمع نمایندگان شهرستان و شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تعیین محدوده نظارتی رینگ چهارم اظهار کرد: در رابطه با تعیین قسمت رینگ چهارم ترافیکی اصفهان برای نظارت و رسیدگی، از محدوده سیتی‌سنتر تا انتهای پل آفتاب باید مسیر را به دو بخش تقسیم کنیم؛ بخشی تا پل شهید سلیمانی و بخشی دیگر که قطعاً باید برون‌شهری تلقی شود.

وی با بیان اینکه شرایط این دو بخش متفاوت است، افزود: اگر بنا باشد تصمیماتی مانند ممنوعیت تردد کامیون‌ها در مسیر سردار شهید سلیمانی تا پل آفتاب اتخاذ شود، این مسیر ویژگی‌های خاص خود را دارد و اگر مسئولیت به‌طور کامل بر عهده شهرداری باشد، طبیعتاً پلیس راهور نیز باید پوشش نظارتی لازم را ارائه دهد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با تأکید بر محدودیت‌های تجهیزاتی گفت: تا زمانی که امکانات و تجهیزات مورد نیاز پلیس راهور تأمین شود و امکان پوشش کامل این محدوده فراهم آید، می‌توان به‌صورت موقت و با هماهنگی درون‌سازمانی از ظرفیت پلیس راه استفاده کرد و پس از شش ماه یا یک سال، مسئولیت به‌طور کامل به راهور واگذار شود.

زارع گفت: آنچه مسلم است، بازگشایی و ایجاد محورهای جدید اقدام مثبتی است، اما مباحث ایمنی باید به‌طور جدی مدنظر قرار گیرد؛ به‌عنوان مثال در بزرگراه استاد پرورش، مدیریت سرعت اهمیت بالایی دارد، چراکه عدم توجه به این موضوع می‌تواند به افزایش تصادفات شدید منجر شود.

وی ادامه داد: حتی یک تصادف منجر به فوت می‌تواند تمام زحمات مجموعه شهری را زیر سوال ببرد و به همین دلیل بحث مدیریت سرعت و تعیین دقیق متولیان نظارت، موضوعی است که باید پیش از بهره‌برداری کامل مسیرها مشخص شود تا با چالش‌های بعدی مواجه نشویم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر این مسیرها در حوزه راه تلقی شود، قطعاً مباحث تصادفات و مسائل بعدی به وجود خواهد آمد که ما نیز راضی به آن نیستیم و به همین دلیل تأکید داریم که ایمنی باید هم‌زمان با توسعه زیرساخت‌ها دیده شود.

زارع گفت: در بخش غربی رینگ اصفهان نیز مشکلات جدی وجود دارد؛ در شرایطی مانند بارش برف، حتی یک تریلی تک‌محور به‌دلیل لغزندگی می‌تواند در محدوده‌هایی مانند صفه مشکل جدی ایجاد کند و کل مسیر را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: در سناریوهای بحرانی مانند تخلیه احتمالی جنوب اصفهان، اگر به بخش غربی رینگ توجه نشود، این محدوده پاسخگوی حجم تردد نخواهد بود؛ هرچند شهرداری اقدامات خوبی انجام داده، اما لازم است برای این بخش نیز برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با تقدیر از اقدامات انجام‌شده در حوزه هوشمندسازی گفت: جا دارد از شورا و شهرداری بابت نصب و توسعه دوربین‌های سطح شهر تشکر کنم، چراکه اثرگذاری این دوربین‌ها در اعمال مقررات و ارتقای ایمنی، هم‌اکنون برای شهروندان و مسئولان کاملاً ملموس است.

زارع ادامه داد: دوربین‌های شهر اصفهان در سطح کشور سرآمد هستند و بیشترین اعمال مقررات از این طریق انجام می‌شود؛ نمونه بارز آن خطوط بی‌آرتی است که بدون حضور مأمور، مردم به رعایت قانون عادت کرده‌اند و این نشانه عبور از روش‌های سنتی به سمت مدیریت هوشمند است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش پنج کیلومتر در ساعت متوسط سرعت بزرگراه‌ها، که از طریق همین دوربین‌ها اعمال شده، نقش مؤثری در افزایش ایمنی داشته و نشان می‌دهد اعمال مقررات هوشمند تا چه اندازه می‌تواند رفتار ترافیکی شهروندان را اصلاح کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در خصوص رینگ چهارم نیز اگر شهرداری متولی بهره‌برداری شود، پلیس راهور بر اساس قوانین موظف به ارائه خدمات خواهد بود و در صورت نیاز، به‌طور موقت از ظرفیت همکاران پلیس راه استفاده می‌شود تا پس از هماهنگی‌های لازم، خدمات به شکل کامل و پایدار ارائه شود.

کد خبر 935811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.