رینگ چهارم ترافیکی اصفهان باید به‌صورت مستقیم و بدون انحراف اجرا شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اجرای پروژه رینگ چهارم ترافیکی شهر باید به‌صورت مستقیم و بدون انحراف انجام شود تا کارآمدی، ایمنی و بهره‌برداری بلندمدت آن برای شهروندان حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _جمعه پنجم دی_ در چهلمین نشست مشترک مجمع نمایندگان شهرستان و شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نوسازی ۱۴ کیلومتر از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان اظهار کرد: این مسیر نوساز شده و دو طرف آن نیز دارای ساخت‌وسازهای چندطبقه است، بنابراین باید از همین حالا تصمیمات دقیق و اصولی گرفته شود تا در آینده با دوگانگی تصمیم و بروز مشکلات ترافیکی و ایمنی روبه‌رو نشویم و بعدها حسرت تصمیم‌های امروز را نخوریم.

وی با بیان اینکه ادامه مسیر رینگ چهارم باید تا محدوده ذوب‌آهن و منطقه جلفا امتداد پیدا کند افزود: مسیر این رینگ باید به‌گونه‌ای طراحی شود که ارزش بلندمدت داشته باشد، زیرا اگر بخواهیم با ایجاد انحراف‌های غیرضروری مسیر را تغییر دهیم، این اقدام به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با اجرای یک مسیر مستقیم و استاندارد برای یک عمر بهره‌برداری نخواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه نباید فریب برخی ملاحظات مقطعی را خورد، تأکید کرد: ما در این محدوده نه زمین خاصی داریم و نه منفعتی، بنابراین باید منافع کل شهر را در نظر بگیریم، حتی اگر در این مسیر چند هزار متر ساخت‌وساز دچار تغییر شود، ارزش آن در برابر اجرای اصولی رینگ چهارم ناچیز است.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به ضرورت جلوگیری از شکسته شدن سرعت و ایمنی مسیر گفت: اگر رینگ چهارم دچار دو یا چند انحراف شود، سرعت مسیر ناگهان شکسته می‌شود و این موضوع هم بهره‌برداری را کاهش می‌دهد و هم احتمال بروز تصادف را افزایش می‌دهد، در حالی که هدف اصلی این پروژه تسهیل تردد و افزایش ایمنی است.

وی با بیان اینکه موضوع عبور مسیر از اراضی راه‌آهن نباید معطل بماند ادامه داد: اتصال رینگ چهارم باید برای سال آینده به‌صورت قطعی تعیین تکلیف شود و این تصمیم مهم باید در دوره ششم مدیریت شهری نهایی شود تا پروژه بدون بلاتکلیفی ادامه پیدا کند و زمین‌های مورد نیاز نیز از قبل آزادسازی شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: پس از عبور مسیر از اراضی راه‌آهن، رینگ وارد زمین‌های ارتش می‌شود که تعامل با این مجموعه در حال انجام است و مسیر تا محدوده ذوب‌آهن پیش خواهد رفت تا امکان تکمیل بخش‌های شرقی و جنوبی رینگ با همراهی دستگاه‌های مرتبط فراهم شود.

حاج‌رسولی‌ها گفت: اگرچه اجرای این پروژه از وظایف قانونی شهرداری نیست و در حیطه اختیارات وزارت راه تعریف شده است، اما شهرداری اصفهان به دلیل اهمیت بالای ترافیکی و شهری این پروژه وارد عمل شده، زیرا نمی‌توان نسبت به تکمیل رینگ چهارم که یک ضرورت جدی شهری است، بی‌تفاوت بود.

وی با اشاره به بخش غربی رینگ چهارم افزود: تکمیل این بخش نیز در دستور کار قرار دارد و برای محدوده خمینی‌شهر و درچه سازوکاری طراحی شده است که با تشکیل یک شرکت مشترک و ایجاد درآمد پایدار، روند اجرای پروژه بدون توقف ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر محدودیت توان مالی شهرهای اطراف تأکید کرد: خمینی‌شهر و درچه به‌تنهایی توان مالی اجرای این مسیر را ندارند، اما سازوکار پیش‌بینی‌شده کمک می‌کند بدون فشار مالی بر این شهرها، بخش غربی رینگ نیز تکمیل و حلقه اتصال ترافیکی اصفهان کامل شود.

حاج‌رسولی‌ها گفت: بخش شرقی رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان اجرا شده و مسیر اکنون به اراضی راه‌آهن رسیده است و ما باید به‌صورت مستقیم وارد این اراضی شویم، همان‌گونه که در تملک زمین‌های مردمی تعامل داشته‌ایم، در این پروژه نیز آماده توافق منطقی و کارشناسی هستیم.

وی با بیان اینکه برای عبور مسیر از اراضی راه‌آهن دو راه‌حل و دو قوس مطرح شده است ادامه داد: این گزینه‌ها به دلیل ایجاد پیچ‌های غیرضروری، اتلاف زمان و افزایش احتمال تصادف مناسب نیست و رینگ چهارم باید به‌صورت مستقیم عبور کند تا کارآمدی مسیر و سهولت تردد شهروندان حفظ شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ایستادگی ما بر اجرای مسیر مستقیم جدی است و مدیریت استان باید برای حل این موضوع ورود کند، زیرا این زمین‌ها متعلق به اصفهان است و نمی‌توان نسبت به ضرورت عبور مستقیم رینگ چهارم و منافع بلندمدت آن بی‌تفاوت بود.

کد خبر 935809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.