به گزارش خبرگزاری ایمنا در خوزستان، ناصر علیفر امروز _سهشنبه دوم دی_ در جلسه شورای تحقیقات آموزشوپرورش استان با تاکید بر لزوم آموزش پایدار اظهار کرد: باید مشکلات و معضلات حوزه آموزشوپرورش را شناسایی و با در نظر گرفتن وضع موجود، اهدافی را تعیین کرد سپس در گام بعد با همراهی دانشگاه به دنبال رفع مشکلات بود.
وی افزود: در استان خوزستان یک میلیون و ۱۱۵ هزار دانشآموز توسط ۷۵ هزار معلم در ۹۰۳۸ مدرسه در حال آموزش هستند؛ استان خوزستان به لحاظ تعداد دانشآموزان و مدارس رتبه نخست کشور را دارد.
مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی به دو بخش نیروی آموزشی و کیفیت بخشی تقسیم میشود، وجود معاون آموزشی، معادن اجرایی، معاون فناوری، پرورشی، مشاور، مربی بهداشت و تربیت بدنی در کنار مدیر مدرسه نقش مهمی ایفا میکنند.
علیفر با تاکید بر لزوم انگیزهبخشی به معلمان در جهت نگهداشت نیروی انسانی عنوان کرد: کمبود فضای آموزشی مسئله دیگر است که باید در راستای رفع آن گام برداریم.
وی گفت: آموزشوپرورش خوزستان در تقویم آموزشی ۱۷ روز از سایر استانها عقبتر است در حالی که مدارس تا ۳۱ خرداد دایر است در خوزستان به دلیل افزایش دمای هوا بیشتر مدارس تا ۱۳ خرداد فعال هستند و در کنار مسئله افزایش دما، معضل دیگر آلودگی هوا است.
مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: در کنار ۱۷ روز، سه سال پیش ۱۷ روز دیگر به دلیل آلودگی هوا، سال پیش ۲۵ روز و سال تحصیلی جاری تاکنون ۳۰ روز به دلیل آلودگی هوا، مدارس به صورت مجازی بوده است که جزو زمان طلایی آموزش محسوب میشود.
علیفر اضافه کرد: آموزش امری فرایندمحور و گام به گام است، از این رو ۱۵ اولویت در حوزه آموزشوپرورش تعیین شده است و در بحث ارتقای میانگین نمرات نیز نمیتوان یک نسخه واحد برای مدارس در نظر گرفت و باید متناسب با هر تیپ مدرسه نسخه جداگانهای داشت.
وی تصریح کرد: بیشترین یادگیری از گروههای همسن است و اجتماعات معلمان باید در راستای اشتراک تجربیات صورت گیرد؛ محور تحول در آموزش و پرورش مدارس هستند.
مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان با تاکید بر لزوم انجام پژوهش و تحقیق در این حوزه تصریح کرد: آموزشوپرورش باید اولویت نخست اولیا باشد، منظور تنها حمایت مادی و مالی نیست بلکه همراهی معنوی اولیا نیاز است.




نظر شما